X

قول وزیر ارشاد برای رفع مشکلات موسیقی سنتی

شنبه, 22 آبان 1400

به گزارش نای به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر روز گذشته (چهارشنبه نوزدهم آبان) با مدیرعامل و اعضای هیئت مؤسس خانه موسیقی ایران دیدار و گفت و گو کرد.

اسماعیلی گفت: امیدوارم برگزاری چنین جلساتی سرآغاز خوبی برای تعامل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اساتید موسیقی کشور شود. وزارت فرهنگ نگاه حمایتی به احیا و گسترش موسیقی اصیل و سنتی دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: موسیقی اصیل نواحی و اقوام ایرانی باید گسترش یافته و حفاظت شود، زیرا با توجه به پیوند این موسیقی با لایه‌های فرهنگ و تاریخ کشور، اهتمام به آن ضروری‌تر به نظر می‌رسد. هیچ زبانی شیواتر و پویاتر از زبان هنر برای بیان احساسات وجود ندارد. در گوشه‌گوشه کشور ما شعر و ادب موج می‌زند و این امر در سروده‌ها و موسیقی نواحی تجلی می‌یابد.

رئیس شورای هنر خاطرنشان کرد: نگاه ما نسبت به جایگاه موسیقی سنتی که در بحران است این است که هرچه سریع‌تر راه‌حلی برای رفع مشکلات آن پیدا کنیم.

وی با اشاره به نقش آموزش هنر در دوران کودکی، افزود: راه‌اندازی و احیای جایگاه معلم هنر در مدارس مهم است و به شخصه این موضوع را در دولت دنبال خواهم کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: وجود هنرستان در تمامی استان‌ها ضروری است و به همکارانم توصیه کرده‌ام در همه استان‌ها حداقل یک هنرستان دخترانه و یک هنرستان پسرانه وجود داشته باشد.

اسماعیلی ادامه داد: خانه موسیقی از اصناف هنری همکار ما هستند که با وجود بودجه کم اختصاصی، تلاش‌های ارزنده‌ای داشته‌اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هنرمندان موسیقی می‌توانند در زمینه‌های آموزش، تولید، پژوهش و خلق کارهای فاخر اقدام کنند و این وزارتخانه از آنها حمایت خواهد کرد و رشد و شکوفایی به ویژه در حوزه موسیقی اصیل ایرانی از ضروریات است و وظیفه ما در این زمینه حمایت و پشتیبانی حداکثری است.

چاپ
>