X
به سرپرستی میشکا سیلانی

گروه بانوان «چیستا» ندای آفاق سرمی‌دهند

چهارشنبه, 1 دی 1395

کنسرت بانوان گروه «چیستا» به همراه نمایش آیینی «عاشقانه‌های بی‌کلام ۳» با عنوان «ندای آفاق» پنجشنبه ۲ دی، ساعت ۱۵، در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌رود.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، گروه «چیستا» به سرپرستی میشکا سیلانی، قطعاتی در دستگاه شور، چهارمضراب مخالف سه‌گاه، چهارمضراب و تصنیف‌هایی چون دوستان، بازآمد، بگو چه بگویم و محبت را روی صحنه خواهد برد. همچنین بین اجرای قطعات،۱۰ اجرای حرکات آیینی از «عاشقانه‌های بی‌کلام ۳» به بازیگری ندا قربان‌نژاد اجرا خواهد شد.

سیلانی، سرپرست گروه «چیستا» در خصوص این اجرا گفت: این کنسرت ویژه بانوان است و گروه قطعاتی از آثار بزرگان موسیقی دستگاهی ایران چون پرویز مشکاتیان، مهدی خالدی، جواد معروفی، پرویز یاحقی، فرامرز پایور و یک قطعه از ساخته‌های خودم را برای مخاطبان اجرا خواهد کرد.

ندا قربان‌نژاد، طراح، کارگردان و بازیگر حرکات نمایشی این اجرا نیز اظهار داشت: در اجرای «ندای آفاق» مخاطب با ۱۰ اجرای سلو روبه‌رو می‌شود که در این اجرا روایتی از تکامل شخصیت و عواطف دخترکی به نمایش گذاشته می‌شود که می‌خواهد عشق را بشناسد. این دخترک از شناخت خود در نهایت به عشق و جلوه‌هایی از وجود خداوند می‌رسد. اجرای این نمایش با حرکات آیینی ایرانی ملی آغاز می‌شود و با بخش فولکلور آذری ادامه پیدا می‌کند و در نهایت به اجرای عرفانی سماع می‌رسد.

گروه نمایش آیینی «عاشقانه‌های بی‌کلام ۳» از سال ۸۸ با طراحی و کارگردانی ندا قربان‌نژاد تشکیل شده و آخرین اجرای این گروه در سال ۹۴ در تالار وحدت برگزار شده است.

چاپ
>