X

کیهان کلهر: هنگامه اخوان استعداد درخشان موسیقی ایرانی بوده و هست

یکشنبه, 6 اسفند 1396

شب گذشته نیز همچون اولین شب کنسرت که به یکی از هنرمندان موسیقی تقدیم شده بود، کیهان کلهر کنسرتش را به خواننده و مدرس پیشکسوت بانو هنگامه اخوان تقدیم کرد.

در دومین شب از مجموعه کنسرت‌های کیهان کلهر و اردال ارزنجان که از دو روز قبل در تالار وحدت تهران آغاز شده است، پیش از آغاز برنامه، کلهر طی صحبتی کوتاه گفت: “شب گذشته کنسرت را به استاد بهمن رجبی تقدیم کردم و امشب می‌خواهم به یکی دیگر از استادان و پیشکسوتان موسیقی آن را تقدیم کنم. از آنجایی که ما بیشتر روی صحنه و در حال اجرا هستیم، کارمان بیشتر در چشم است در حالیکه استادانی هستند که بدون سر و صدا مشغول فعالیت‌‌اند و سایه‌شان بر سر موسیقی ایران است. کار ما بیشتر اجرایی است در حالیکه کار اصلی را که تربیت شاگردان است به واقع آنها انجام می‌دهند. از این نظر اهمیتشان بسیار زیاد است و حق بزرگی حداقل بر سر جامعه موسیقی دارند. این حق زمانی بزرگتر می‌شود که از یک خانم صحبت می کنیم؛ هنرمندی که به واسطۀ بسیاری از تنگ‌نظری‌ها بیست و چندسال است که فعالیت محدودی داشته و در عین حال دلسرد نشده است. او استعداد درخشانی در موسیقی ایرانی بوده و هست و کماکان در حال تربیت شاگرد است. به همین دلیل کنسرت امشب را به بانو هنگامه اخوان تقدیم می‌کنیم.”
کیهان کلهر و اردال ارزنجان که پیش از این بارها در کشورهای مختلف از جمله ایران به اجرای قطعات پرداخته‌اند و آلبوم‌هایی از آثارشان را منتشر کرده‌اند، این روزها بار دیگر در آخرین هفته‌های سال ۹۶ روی صحنۀ تالار وحدت حاضر شده و به اجرای قطعات ‌می‌پردازند.
این کنسرت همچون دفعات قبل در قالب بداهه‌نوازی است و قطعات با کمانچه و بائلاما اجرا می‌شوند. کنسرت امشب تا نهم اسفندماه ساعت ۲۱:۳۰ و شب آخر (دهم اسفندماه) ساعت ۱۸:۳۰ خواهد بود.

چاپ
>