X

کنکوری به نام جشنواره ملی موسیقی جوان

چهارشنبه, 4 مهر 1403

به گزارش نای به نقل از روزنه هنر، فرشاد شیخی (نوازنده ارکستر سمفونیک و عضو هیئت داوران هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان) درباره کیفیت اجرای شرکت‌کنندگان جشنواره گفت: هم نوازندگان خوب و عالی داشتیم و هم نوازندگان متوسط. به نظرم نسبت به سال‌های گذشته استقبال بهتری از جشنواره صورت گرفته بود که نکته خوشحال‌کننده‌ای است.

وی درباره نقاط ضعف شرکت‌کنندگان بخش ویلن و ویولا عنوان کرد: اگر همراهی ساز پیانو را جدی‌تر می‌گرفتند و مدت زمان بیشتری با آن کار می‌کردند طبیعتاً هماهنگ‌تر می‌شدند.

شیخی در ادامه گفت: با توجه به گروه سنی که شرکت‌کنندگان این جشنواره دارند، فکر می‌کنم آینده‌ای روشن پیشِ ‌رو خواهند داشت. در هر صورت، خوشحال‌کننده است جوانان علاقه‌مند با تمهیداتی که جشنواره برای آن‌ها اندیشیده، می‌توانند تبدیل به نسل آینده موزیسین‌های ایران شوند و اتفاقات خوبی را رقم بزنند.

شیخی نقش جشنواره ملی موسیقی جوان در پیشرفت جوان‌ها را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این جشنواره یک شور و انگیزه بسیار خوبی به جوان‌ها می‌دهد. همواره حسرت این را می‌خورم که چرا چنین جشنواره‌ای در دوره ما وجود نداشت و یا اگر هم وجود داشته چرا من از آن بی‌خبر بوده‌ام و چرا ترغیب نمی‌شدم که در آن شرکت کنم؟

وی بیان کرد: به نظرم جوان‌های شرکت‌کننده هر چقدر تعداد اجراهای بیشتری داشته باشند و اجراهای آن‌ها توسط استادان موسیقی داوری شود بیشتر به نقاط ضعف‌شان پی می‌برند.

شیخی در پایان خاطرنشان کرد: جشنواره موسیقی جوان مانند یک کنکور سراسری است که افراد مختلف از اقصی نقاط کشور در آن شرکت می‌کنند و به صورت جدی محک می‌خورند. در واقع فرصت بسیار مناسبی است که نقاط ضعف و قوت‌شان را متوجه شوند.

چاپ
>