X

کنسرت گیتار کلاسیک لیلی افشار در نیاوران

سه شنبه, 27 تیر 1396

لیلی افشار، نوازنده‌ی نام‌آشنای گیتار کلاسیک ۳۰ تیر‎، ساعت ۲۱ در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران قطعاتی از موسیقیدانان کشورهای کوبا، پاراگوئه، آلمان، برزیل، آمریکا و اسپانیا را اجرا می‌کند.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، دکتر لیلی افشار، آهنگساز و از نوازندگان برجسته‌ی ساز گیتار کلاسیک در جهان هدف خود از برگزاری این کنسرت را آشنا‎یی علاقمندان به گیتارکلاسیک با آثار شاخص آهنگسازان مطرح دنیا معرفی کرد.

افشار در این برنامه به اجرای آثاری از موسیقیدانان مشهور در دوره‌های مختف موسیقی چون فرانسیسکو تارگا گیتاریست شهیر اسپانیایی در دوره‌ی رومانتیک، هکتور ویلا لوبوس آهنگساز برزیلی، یوهان سباستین باخ آهنگساز برجسته‌ی دوره‌ی باروک و نوازنده‌ی ارگ آلمانی، آگوستین باریوس گیتاریست اهل پاراگوئه، پل دزموند آهنگساز و نوازنده‌ی آمریکایی ساکسوفون آلتو سبک جاز، لئو براور نوازنده گیتار اهل کوبا، دیلرماندو رایس از کشور برزیل و در نهایت انریکه گرانادوس و همچنین ایزاک آلبنیزاز آهنگسازان و نوازندگان برجسته‌ی پیانو از اسپانیا می‎پردازد.

دو قطعه تیک فایو از قطعات جاز معروف دزموند از آمریکا و نیز Si Ela Pergun Tar  از ساخته‌های دی یوهاندو از کشور برزیل برای اولین بار در ایران و تنها با یک ساز گیتار کلاسیک اجرا می‎شود.

همچنین قطعه‌ی Torre Bemeja  از ایزاک آلبنیز قطعه تکنیکی دیگری است که این هنرمند به اجرای آن می‎پردازد.

رسیتال گیتار کلاسیک لیلی افشار جمعه ۳۰ تیر در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار می‎شود.

چاپ
>