X

کنسرت گروه «شهرزاد» در نیاوران

شنبه, 26 تیر 1395

گروه «شهرزاد» چهارشنبه ۳۰  تیرماه، ساعت ٢١ در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران به اجرای برنامه می‌پردازد.

به گزارش نای، گروه «شهرزاد» به سرپرستی آذر زرگریان و خوانندگی بهادر صحت، با اجرای ۱۰ قطعه برای علاقمندان به روی صحنه خواهد رفت.

آذر زرگریان، آهنگساز و تنظیم‌کننده‌ی این گروه با بیان اینکه گروه «شهرزاد» در دو بخش اجرا خواهد داشت گفت: «رپرتوار بخش اول با قطعاتی در دستگاه چهارگاه اجرا می‌شود. اولین قطعه تصنیف “موج” در دستگاه بیداد همایون با اشعاری از فروغ فرخزاد آغاز می‌شود که آهنگ و تنظیم این کار از ساخته‌های خودم است.»

سرپرست این گروه با بیان اینکه، در قسمت اول یک قطعه‌ی ضربی با چهارمضراب در چهارگاه خواهیم داشت که آن نیز از ساخته‌های خودم است افزود: «در این قسمت اجرای تصنیف “شوق طلب” که در سال ۷۴ آن را ساخته‌ام و اشعار این تصنیف از یدالله کرمانشاهی است، برای اولین‌بار در ایران در این کنسرت برای مخاطبان اجرا می‌شود.»

این آهنگساز در ادامه افزود: «بخش دوم این اجرا با قطعاتی از آواز دشتی آغاز می‌شود. در بخش دوم، ما دو قطعه یکی از بهادر صحت به نام «بیایید بیایید» که برای مرحوم محمدرضا لطفی ساخته شده است و دیگری دوضربی دشتی از نواخته‌های مرحوم استاد حسن کسایی که توسط گروه اجرا می‌شود.»

در این اجرا، آذر زرگریان  (تار)، نازنین پدرثانی (تمبک)، نازنین غنی‌زاده (کمانچه)، آیدین اره‌سازان (تارباس)، کاوه صادقی (نی)، آوا اره‌سازان (عود) گروه را همراهی خواهند کرد.

چاپ
>