X
در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود:

کنسرت گروه «آوای صحرا» (ویژه‌ی بانوان)

شنبه, 18 اردیبهشت 1395

کنسرت گروه «آوای صحرا» (ویژه‌ی بانوان) به سرپرستی و خوانندگی الهام کریمی پنج‌شنبه و جمعه ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

به گزارش نای، این کنسرت در دو بخش سنتی و محلی خراسانی برگزار می‌شود. بخش اول در آواز بیات اصفهان و بخش دوم در آواز دشتی اجرا خواهد شد. قطعات بخش اول عبارتند از: «آوای تنهایی»، «افسانه»، «زنگ کاروان»، «بگذر از کوی ما»، «دور جوانی»، «دامن کشان». بخش دوم، قطعات محلی «چو مرغ شب»، «نگارینا»، «زلفای یارم» و غیره را شامل می‌شود.

این گروه در داخل کشور تا به حال دو اجرا داشته است. اجرای اول ۳ و ۴ شهریور ۹۴ و اجرای دوم ۲۴و ۲۵ دی ۹۴ بوده است و سومین اجرا آنها ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت امسال برگزار می‌شود.

اعضای گروه عبارتند از: پدیده احرارنژاد (تار)، آوا ایوبی (تارباس)، شیما بلوکی‌فر (کمانچه)، نازنین پدرثانی (تمبک)، مژگان ابوالفتحی (دف).

الهام کریمى، سرپرست و خواننده‌ی گروه «آوای صحرا»، آموزش موسیقی را از ۹ سالگی با ساز دوتار نزد مرتضی گودرزی در قوچان شروع کرده و در ادامه به فراگیری سه‌تار نزد شادروان رضا ایران‌منش پرداخت. علاقه‌ی او به موسیقی باعث شد تا سه‌تار را نزد استاد شاپور هدایتی ادامه دهد و هم‌زمان با یادگیری ساز، به آموختن آواز نیز روی آورد و با ملودی‌های محلی خراسانی هنر آواز را آغاز کرد.

در این زمینه از تجربیات استاد عثمان خوافی بسیار بهره برده است. علاقه‌ی او به موسیقی سنتی باعث شد تا دوره‌ی آموزشی آواز سنتی را نیز در مشهد نزد استاد شاکری دنبال کند و سالیان بعد با عزیمت به تهران در شیوه‌ی تصنیف‌خوانی از تجربیات سیمین غانم و شهین زرین‌پنجه استفاده کند.

1

چاپ
>