X
به همت انجمن موسیقی ایران

کنسرت «باغ بی‌برگی» برگزار شد

شنبه, 16 دی 1396

کنسرت گروه «نوای رخشان» با عنوان «باغ بی‌برگی» به سرپرستی علیرضا اصغری و خوانندگی اسماعیل اله‌دادیان در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، در بخش اول برنامه علیرضا اصغری (تار)، اسماعیل اله‌دادیان (خواننده) و کامران یعقوبی (تمبک)، ساز و آوازی حدود بیست دقیقه در دستگاه همایون اجرا کردند. همچنین در این بخش تصنیفی با نام «یار بارافتاده» ساختۀ علیرضا اصغری با شعری از سعدی اجرا شد.

پس از ۱۵ دقیقه آنتراکت، در بخش دوم قطعاتی در آواز بیات ترک با همراهی گروه متشکل از علیرضا اصغری (سرپرست گروه و نوازنده تار)، اسماعیل اله‌دادیان (خواننده)، امین دادوری (دف)، کامران یعقوبی (تمبک)، حمیدرضا آفریده (کمانچه)، محمدعلی الهی (تارباس)، فرهود پاک‌سرشت (سنتور)، وفا مصباحی (نی) اجرا شد. در ابتدا پیش‌درآمد بیات ترک، بداهه‌ای بر درآمد، و چهارمضراب بیات ترک اجرا شد و در ادامه نوازندۀ کمانچه به صورت بداهه به تکنوازی پرداخت. پس از بداهه‌نوازی کمانچه تصنیف «باغ بی‌برگی» برای علاقمندان اجرا شد. در ادامه نوازندۀ نی به اجرای بداهه در آواز بیات ترک پرداخت.

پس از بداهه‌نوازی نی، گروه قطعه‌ای ضربی در آواز بیات ترک اجرا کرد و ساز و آوازی بر روی آن اجرا شد. تصنیف «پاییز جان» آخرین قطعۀ این برنامه بود که به زیبایی هرچه تمام برای مخاطبان اجرا شد. اشعار این بخش از مهدی اخوان‌ثالث بود.

کنسرت «باغ بی‌برگی» گروه نوای رخشان با حمایت انجمن موسیقی ایران ۱۵ دی ماه در فرهنگسرای ارسباران در دو بخش برای علاقمندان اجرا شد.

چاپ
>