X

کنسرت آذری دومان در تالار وحدت

یکشنبه, 24 مرداد 1395

کنسرت آذری گروه دومان سه‌شنبه ۲۶ مرداد ساعت۳۰/۲۱ در تالار وحدت به روی صحنه خواهد رفت.

به گزارش نای، کنسرت دومان برگزیده‌ی مسابقه خوانندگی O ses ترکیه که به تازگی نخستین آلبوم رسمی خود را به نام «آذربایجان» در ایران منتشر کرده است، پس از اجرای برنامه و کنسرت‌های متعدد در منطقه‌ی شمال غرب کشور، نخستین کنسرت رسمی خود را در تهران و تالار وحدت روی صحنه می‌برد. پس از اجراهای مؤفق در  خارج از کشور، برای اولین‌بار در تالار وحدت به میزبانی علاقه مندان آذری آمده است.

اصغر باقری که در ایران با نام هنری «دومان» فعالیت می کند، در سال ۹۲ در بین چهار برگزیده‌ی مسابقه‌ی خوانندگی O ses ترکیه انتخاب شد و به مرحله‌ی نیمه‌نهایی نیز راه یافت و مورد توجه رسانه‌های ترکیه قرار گرفت، در تاریخ ۲۶ مرداد با ترکیبی از قطعات فولک آذری و آثار آلبوم «آذربایجان» و قطعات جدیدش در تاریخ ۲۶ مرداد ساعت ۲۱:۳۰ در تهران و سالن تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

این خواننده که به همراه ارکسترش قرار است در این سالن به اجرای برنامه بپردازد، درباره‌ی این کنسرت و ترکیب آثاری که قرار است در این برنامه بخواند گفت: «قطعاً کنسرت تهران مهم‌ترین کنسرت و اجرای زنده‌ی من در این مدت خواهد بود. اتفاقات و رویدادهای مختلفی در یکی دو سال گذشته در حول و حوش من رخ داده و از اینکه توانسته‌ام صدای هنر و موسیقی اصیل آذری ایران را در خارج از کشور به گوش همه برسانم، احساس خوشایندی دارم.»

دومان در بخش‌هایی از صحبت‌هایش در این مسابقه، پیام صلح و دوستی مردم ایران را به ملت ترکیه رساند و از محبوبیت و جایگاه موسیقی ترکیه در ایران گفت و پس از بازگشت به ایران این خواننده پس از طی مراحل قانونی، موفق به انتشار نخستین آلبوم رسمی خود در بازار ایران شد.

کنسرت آذری گروه دومان سه‌شنبه ۲۶ مرداد ساعت۳۰/۲۱ در تالار وحدت به روی صحنه خواهد رفت.

چاپ
>