X
با حضور انشاء‌الله رحمتی، اسدالله معظمی گودرزی و اجرای کیوان ساکت در ارسباران

کتاب «یک نفس تازه» اردوان طاهری نقد می‌شود

یکشنبه, 21 شهریور 1395

کتاب «یک نفس تازه» نوشته‌ی اردوان طاهری، نویسنده و آهنگساز، با حضور منتقدان ادبی دکتر انشاء‌الله رحمتی، اسدالله معظمی گودرزی و اجرای کیوان ساکت، جمعه ۲۶ شهریور، ساعت ۱۷ در فرهنگسرای ارسباران نقد می‌شود.

به گزارش نای، در یادداشتی به قلم غلام‌حسین ابراهیمی دینانی،  فیلسوف معاصر، در مقدمه کتاب آمده: «یک نفس تازه» با نگاهی تازه به مسائل بسیار عمیق و اساسی  به راستی یک نفس تازه است که نگارنده در فضایی خاص، روان، راحت و خوش‌قلم، خودِ واقعی خویش را به زیبایی و پختگی بیان داشته  است.

«یک نفس تازه» با مجموعه‌ای از دل‌نوشته‌های کوتاه فلسفی دینی  نویسنده از سوی انتشارات معین به چاپ رسیده است. بی‌فکری‌های من: مهاجرفضا، بی‌فکری‌های من؛ شعرهای ناگفته، بی‌فکری‌های من: هندسه چهاربعدی حیات برخی از تألیفات این نویسنده است.

اردوان طاهری سال  ۱۳۵۴ در یک خانواده‌ی گرگانی در مشهد متولد شد. خانواده‌ی وی در یک سالگی او به استرآباد، شهر اجدادیشان، برگشتند. اردوان در ۸ سالگی یادگیری پیانو را آغازکرد و در محضر جواد داوری، زیدالله طلوعی، دو استاد موسیقی اهل گرگان،  و حسن مقدم و مسعود شعاری  نیز به فراگیری این هنر پرداخت. وی با رتبه ۱۴ رشته موسیقی دانشکده هنرهای زیبا را برای ادامه تحصیل برگزید.

تدریس در دانشگاه سوره، دبیری تحریریه فصلنامه تخصصی موسیقی مقام، اجرا و گزارشگری ، کارشناسی موسیقی شبکه جام جم صداوسیما، نویسندگی  نشریات ایران جوان، همبستگی ، اعتماد ، اجرای کنسرت های متعدد در شهرهای اروپایی ( وین، ماربیور، گراش، اینسبورک، برن، ژنو و تهران )، راه‌اندازی دوره‌ی آموزش موسیقی ایرانی، انتشار سی‌دی مولانا از بلخ تا وین، تأسیس انجمن فرهنگی علمی باور و نگارش مقالات متعدد را می‌توان بخشی از فعالیت‌های هنری وعلمی اردوان طاهری  برشمرد.

%db%8c%da%a9-%d9%86%d9%81%d8%b3-%d8%aa%d8%a7%d8%b2%d9%87-%d9%86%d9%82%d8%af

انشاءالله رحمتی، مترجم کتاب‌های فلسفی (ده خطای فلسفی اثر مورتیمرآدلر، فلسفه دین در قرن بیستم اثر چارلز تالیافرو، تاریخچه مختصر اخلاق اثر السدیر مک اینگایرو ارزش‌های جاویدان در  هنر اسلامی اثر تیتوس بورکهارت) و  اسدالله معظمی گودرزی نویسنده‌ی کتاب زندگی ۱۲۶ زن در شاهنامه فردوسی  و بررسی، تحلیل و تطبیق عناصر تراژیک زندگی در غزل حافظ و سعدی  در این نشست به نقد و بررسی کتاب «یک نفس تازه» می‌پردازند .

علاقمندان برای حضور در این نشست می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران مراجعه کنند.

چاپ
>