X
در نشست خبری گروه های موسیقی نواحی مطرح شد

ژیوار شیخ‌الاسلامی: همواره خواستار حضور در این رویداد موسیقی هستیم

یکشنبه, 19 دی 1395

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، ژیوار شیخ‌الاسلامی، سرپرست گروه موسیقی ژیوار، در نشست خبری که به بهانه حضور در سی و دومین جشنواره موسیقی فجر روز یکشنبه ۱۹ دی ماه در تالار وحدت تهران برگزار شد، گفت: گروه موسیقی «ژیوار» از جمله گروه‌های فعال موسیقی بانوان است که هر ساله همزمان با برگزاری جشنواره موسیقی فجر، حضور فعالی دارد. ما از جمله گروه‌های معدودی هستیم که همواره نسبت به حضور در جشنواره موسیقی فجر علاقه نشان داده و خواستار اجرای برنامه در این رویداد موسیقایی هستیم.

وی افزود: برای من این موضوع بسیار جالب است که در این دوره برخی از گروه‌ها حضور دارند که پیش از این آثار خود را در قالب گروهی یا تک‌صدایی منتشر کردند ولی امسال در جشنواره حضور دارند و اینجاست که این سؤال را از خود می‌پرسم که چرا تا به امروز ما سکوت کردیم و با رعایت قوانین، کاری را از خودمان ارائه ندادیم. این برای من بسیار تأسف‌بار است که تا به امروز فضایی فراهم نشده که گروه موسیقی «ژیوار» و تعدادی دیگر از گروه‌های فعال موسیقی بانوان که در چارچوب قوانین نسبت به اجرای آثارشان اقدام می‌کنند، فرصتی برای شنیده شدن غیر از کنسرت‌های بانوان ندارند و امروز از این بابت خوشحالم که موقعیت خوبی است که می‌توانیم حضور خود را اثبات کنیم. به همین جهت بنده تصمیم گرفتم تا از این به بعد سکوتم را بشکنم و آثار گروه را مانند خیلی از گروه‌های دیگر که این کار را انجام دادند، در فضای خارج از کنسرت‌ها ارائه دهم.

شیخ الاسلامی با اشاره به کیفیت اجراهای گروه موسیقی‌ «ژیوار» در کنسرت پیش‌رو بیان کرد: گروه «ژیوار» غیر از فعالیت‌هایی که در عرصه اجرای موسیقی‌های فولکلوریک منطقه کردستان دارد، چندی است که از آقای بهمن بهمرام به عنوان آهنگساز دعوت کرده تا در کارهای تولید شده‌اش حضور پیدا کند. بر این اساس ما در کنسرت پیش‌رو هم شاهد اجرای قطعات کردی و شاهد اجرای قطعات فارسی از ساخته‌های آقای بهمن بهمرام هستیم.

سرپرست گروه موسیقی ژیوار در بخش دیگری از صحبت‌های خود توضیح داد: دوست ندارم در اینجا پیرامون قیمت بلیت‌ها ایراد بگیرم چرا که بر این باورم اصولاً در هر فستیوالی باید بهایی درباره بلیت‌ها از سوی مخاطبان پرداخت نشود چرا که معتقدم فستیوال یک رویداد فرهنگی است و نباید قیمت‌های گزاف بلیت به آن ضرر وارد کند. حالا که این اتفاق افتاده، سؤال من این است که چرا قیمت برخی از کنسرت‌ها باید ۵۰ هزار تومان باشد اما قیمت فلان کنسرت دیگر موسیقی بانوان ۷۰ هزار تومان؟ این عدالت را باید چه کسی مشخص کند و اصلاً چطور یک گروه موسیقی برای خودش می‌تواند قیمت تعیین کند؟ ما که پیگیر این موضوع بودیم، فعلاً به نتیجه مشخصی نرسیده‌ایم اما امیدوارم دیگر شاهد این ناعدالتی‌ها و تفاوت‌ها نباشیم.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: از آقای نوربخش به عنوان رئیس جشنواره موسیقی فجر می‌خواهم تا در دوره‌های بعدی دوباره ماجرای فراخوان را راه‌اندازی کند، چرا که انتشار فراخوان باعث می‌شود گروه‌ها حضور فعال‌تری برای معرفی خود در جشنواره داشته باشند.

عکاس: امیر خامنه

 

چاپ
>