X

چگونه از موسیقی ایرانی حمایت کنیم؟

شنبه, 28 تیر 1399

موسیقیِ کلاسیک هر کشوری، به‌دلیل ماهیت فرهنگی آن که به تمرکز و اندیشیدن در محتوا نیاز دارد، مخاطبان کمتری را نسبت به سایر ژانرهای مردم‌پسند دربرمی‌گیرد.

هر یک از ما چگونه می‌توانیم از موسیقی ایرانی حمایت کنیم؟

  1. نسخه اصلی یک اثر موسیقایی را تهیه کنید.

صنعت نشر موسیقی ایرانی سال‌هاست در احتضار به سر می‌برد. بسیاری از شرکت‌های ضبط و پخش موسیقی عملاً کاری منتشر نمی‌کنند. اگر هم اندک رمقی مانده، به سعی اهالی موسیقی است.

با خرید نسخه‌های فیزیکی و یا دیجیتالی موسیقی می‌توان به زنده ماندن فرایند تولید یک اثر موسیقایی کمک کرد. همچنین می‌توان با خرید چند سی‌دی از یک اثر هنری، این فرهنگ را جا انداخت که در مناسبت‌های مختلف آنها را به عزیزان‌مان هدیه دهیم.

  1. به کنسرت گروه‌های موسیقی ایرانی بروید.

اگر شرایط برگزاری کنسرت فراهم بود، یعنی کرونایی نبود، می‌توانید با خرید بلیت یک کنسرتِ موسیقی ایرانی، هنرمندان را به ساختِ آثار موسیقایی ترغیب کنید. در اغلب موارد حتی هزینه اجاره سالن یک کنسرت موسیقی ایرانی نیز درنمی‌آید.

  1. در رسانه‌های اجتماعیِ فراگیر از هنرمندان موسیقی ایرانی حمایت کنید.

اغلب هنرمندان موسیقی‌ ایرانی در اینستاگرام صفحه‌ای دارند و آثاری را که با صرف هزینه و وقت تولید کرده‌اند، به رایگان با شما به اشتراک می‌گذارند.

آنچه که شاید در ظاهر بی‌اهمیت جلوه کند اما در واقع هنرمندان را به ادامه مسیر امیدوار می‌کند شامل مواردی چون به اشتراک‌گذاری آثار، پسندیدن (لایک کردن)، نظر دادن (حتی یک نشان ساده چون گل)، باز ارسال مطلب‌شان برای دیگران و… است.

بدانیم که هنرمند با دیده شدن آثارش جان تازه‌ای می‌گیرد و از توجه مخاطبان دلگرم می‌شود.

  1. شناخت خود را از موسیقی ایرانی ارتقاء دهید، آواز خواندن و یا نواختن یک ساز را حتی در حد ابتدایی بیاموزید تا در حفظ موسیقی ایرانی و انتقال آن به آیندگان نقش داشته باشید.

ـــــ امیر اثنی‌عشری

چاپ
>