X

پوراندخت وفادار: پیشنهاد کردم محمد معتمدی آثار را بخواند

شنبه, 28 مرداد 1396

پوراندخت وفادار و تعدادی از هنرمندان عرصه‌ی موسیقی و سینما پنج‌شنبه ۲۶ مرداد به‌صورت سرزده با حضور در تمرین ارکستر نیایش به تماشای اجرای بخشی از قطعات آلبوم «بگو کجایی»، از جاودانه‌های استاد مجید وفادار، نشستند.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، در این مراسم که تعدادی از هنرمندان موسیقی و سینما به دعوت شرکت شیناتک و بصورت سرزده از نزدیک شاهد تمرین ارکستر «نیایش» به رهبری رضا شایسته و خوانندگی محمد معتمدی بودند، ابتدا علیرضا امینی، سرپرست و مدیر هنری ارکستر، روی صحنه آمد و ضمن خوش‌آمدگویی و خوشحالی از حضور هنرمندان در این تمرین، نکاتی را پیرامون دلیل انتخاب آثار استاد مجید وفادار برای اجرا و چگونگی همکاری با شرکت شیناتک (گروه هنری موزاوی) به حاضرین ارائه کرد.

امینی در مورد اهمیت آثار مجید وفادار توضیح داد: خیلی از ژانرها تکرار می‌شوند؛ آهنگسازی آهنگ می‌سازد و از او می‌پرسیم چرا به این شکل آکوردها را می‌نویسی و او می‌گوید من شاگرد هارمونی استاد فخرالدینی بوده‌ام، یا شاگرد آهنگسازی استاد احمد پژمان بوده‌ام، یعنی مسیر استاد خود را به‌گونه‌ای دیگر دنبال می‌کنند. بعضی از نسل‌ها به دلیل انقطاع نسلی دیگر ادامه دار نشد، متاسفانه سبک آهنگسازی استاد مجید وفادار دیگر تکرار نشد، متوقف شد و فقط ما این سبک را در بین آثارش می‌توانیم پیدا کنیم.

در ادامه و پیش از شروع تمرین رضا شایسته رهبر ارکستر، ضمن تشکر ویژه از هنرمندان و مدیران شرکت شیناتک برای حضور غیرمنتظره در تمرین گفت: من کارهای استاد وفادار را خیلی دوست دارم. وقتی پیشنهاد اجرای این آثار به خوانندگی محمد معتمدی به من داده شد خوشحال شدم که در کنار دوستان هستم، ضمن اینکه معتمدی جزو معدود خواننده‌هایی هستند که برای کاری که می‌کند وسواس دارد.

از قطعاتی که در این تمرین هنرمندان با صدای محمد معتمدی شاهد اجرای آن بودند می توان «سفری در شب»، «غرور شکسته»، «گل اندام»، «چون تو را دیدم» را نام برد.همچنین معتمدی با درخواست فاضل جمشیدی و علیرضا امینی آوازی بداهه با تار رضا موسوی زاده اجرا کرد که مورد استقبال و تشویق قرار گرفت و در انتها به اصرار هنرمندان تصنیف گل اندام تکرار و سپس حاضرین سالن رو ترک نموده و تمرین ادامه پیدا کرد.

 

پیشنهاد کردم محمد معتمدی آثار را بخواند

در پایان این تمرین پوراندخت وفادار، در مورد تنظیم آثار و انتخاب محمد معتمدی به عنوان خواننده‌ی ارکستر برای این آثار گفت: این چند قطعه که امروز شاهد آن بودید با ارکستر کامل اجرا نشد و جنبه‌ی تمرین داشت، اما ارکستر پیشرفت خوبی داشته. از آنجا که بی‌نهایت صدای آقای محمد معتمدی را دوست دارم پیشنهاد کردم ایشان قبول کنند و آثار عمویم را بخوانند و بسیار از اجرای ایشان راضی‌ام.

 

اجرای خوب و با حس و حالی بود

فاضل جمشیدی خواننده‌ی موسیقی ایرانی یکی دیگر از هنرمندان حاضر در این تمرین، گفت: شرکت‌ها و سرمایه‌گذارها همچون شرکت شیناتک با تشخیص درست از موسیقی می‌توانند در این عرصه فعال‌تر عمل کنند و این یعنی بدانند که این زمین، زمین خوبی برای کشت است و اتفاقاً مسائل مالی هم در آن وجود دارد، منتها نحوه‌ی کاشتن مهم است و نباید به اشتباه سراغ زمین‌های دیگر بروند.

او در ادامه صحبت‌های خود در مورد اجرای این برنامه و خواننده‌ی اثر گفت: اجرای خوب و با حس و حالی بود. آقای معتمدی خواننده‌ی بسیار آگاهی است. اگر خواننده‌ای درونش خوب نباشد صدای به این خوبی از او درنمی‌آید. از کوزه همان برون تراود که در اوست. نصف خواندن از درونِ آدم بیرون می‌آید نه از تکنیک و چیزهای دیگر.

تنها کسی که تمام آهنگ‌هایش گل کرد

میلاد کیایی، نوازنده‌ی پیشکسوت سنتور و آهنگساز نیز در خصوص این اجرا گفت: این عزیزان زحمت می‌کشند و آهنگ‌های زمان هشت‌ـ نه سالگی ما را، یعنی بیش از شصت سال پیش را، بازسازی می‌کنند و می‌بینیم که بیش از نیم قرن از ساخت آنها می‌گذرد و نسل جوانِ این کشور این آثار را اجرا می‌کند.

او در مورد مجید وفادار گفت: این هنرمند خیلی ناباورانه از دنیا رفت و خیلی به او ظلم شد. چقدر به بهانه‌های مختلف ایشان را اذیت کردند و دل این هنرمند را شکستند. آهنگسازان زیادی آمدند و رفتند، اما تنها کسی که تمام آهنگ‌هایش گل کرد مجید وفادار بود.

پوران دخت وفادار، ناصر آقایی، مهرداد پازوکی، مسعود مظلوم، جهانبخش فرجی، میلاد کیایی، مصطفی نیکو، حسن اردستانی، فاضل جمشیدی، محسن جلیلی، انوش معظمی، هاله وزیری، مهدی امام زاده، بهناز توسلی، فرحناز منافی ظاهر و قدرت الله امین الرعایا (از حامیان فرهنگ و هنر وخیر مدرسه‌ساز) از جمله هنرمندانی بودند که به تماشای تمرین کنسرت «بگو کجایی» نشستند.

شایان ذکر است محمد معتمدی، خواننده‌ی موسیقی اصیل ایرانی، ۹ شهریور از ساعت ۲۱:۳۰ در برج میلاد تهران در تازه‌ترین کنسرت خود آثار استاد مجید وفادار با نام «بگو کجایی» را به همت شرکت شیناتک (گروه هنری موزاوی) اجرا خواهد کرد. همچنین علاقمندان برای تهیه‌ی بلیت این کنسرت می‌توانند به نشانی اینترنتی www.tik8.com مراجعه کنند.

 

چاپ
>