X
با اجرای آثاری از استاد جلیل شهناز

«همنوازان اقبال» در نیاوران کنسرت می‌دهند

دوشنبه, 23 مرداد 1396

گروه «همنوازان اقبال» به خوانندگی مهدی امامی و آهنگسازی بابک راحتی، ۲۶ مرداد‎ در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‎رود.

مهدی امامی، خواننده گروه در این خصوص گفت: این کنسرت در دو بخش ماهور مرکب و شور‌ـ‌ابوعطا اجرا می‌شود. در بخش اول بابک راحتی با نگاه فرمال و محوریت دستگاه ماهور و استفاده از مایه‌های همجوارِ آن قطعات ضربی و تصانیف زیبایی ساخته است که البته بنده همچون آثار دیگرم تلاش کردم این رویکرد را در بخش غیرمتریک نیز حفظ کنم.

امامی در ادامه توضیح داد: بخش دوم کنسرت نیز به اجرای آثاری از استاد جلیل شهناز اختصاص دارد. در این اجرا «همنوازان اقبال» توجه ویژه‎ای به بُعد آفرینش هنری شهناز دارند. این نخستین‌بار است که یک مجموعه کامل از آثار و بداهه‎ساخته‎های جلیل شهناز، در مایه‎ای مشخص، برای گروه ساز‎های سنتی ایرانی تنظیم و اجرا می‎شود.

اعضای گروه «همنوازان اقبال» عبارتند از:  بابک راحتی (سرپرست، آهنگساز، تار)، مهدی امامی (خواننده)، حسین لک (تار)، هوشمند عبادی (نی)، سینا دانش (کمانچه)، الهام حبیب‎تبار (سه‎تار)، کوروش شاهانی (سنتور)، سهیل اله‎دادیان (تمبک)، شایان میرزایی (عود).

گفتنی است کنسرت گروه موسیقی «همنوازان اقبال» پنج‎شنبه ۲۶ مرداد، ساعت ۲۱ در سالن «خلیج فارس» فرهنگسرای نیاوران برگزار می‎شود.

چاپ
>