X

هجدهمین جشنواره آوا و نوای رضوی در خرم‌آباد برگزار می‌شود

شنبه, 22 آذر 1399

نخستین جلسه کار گروه تخصصی هجدهمین جشنواره سراسری آوا و نوای رضوی چهارشنبه نوزدهم آذرماه برگزار شد.

به گزارش نای، این جلسه با حضور معاونت امور سینمایی و هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، کارشناس موسیقی و اعضای هیئت امنا انجمن موسیقی لرستان برگزار شد.

فرید رحمتی معاونت امور سینمایی و هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ضمن تقدیر و تشکر از همدلی اعضای هیئت امنا انجمن موسیقی لرستان گفت: جشنواره سراسری آوا و نوای رضوی از سری برنامه‌های هجدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با همکاری انجمن موسیقی لرستان، بنیاد رضوی و معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بهمن‌ماه سال جاری در خرم‌آباد برگزار می‌شود.

رحمتی ضمن اشاره به شرایط موجود در جامعه به‌دلیل بیماری کرونا افزود: کلیه بخش‌های جشنواره به صورت غیرحضوری برگزار می‌گردد.

محمد میرزاوندی رییس انجمن موسیقی لرستان در این جلسه گفت: جشنواره سراسری آوا و نوای رضوی با هدف شناسایی و تجلیل از پدیدآورندگان آثار موسیقایی در زمینه فرهنگ رضوی، ترویج و گسترش هنر آوایی با محوریت فرهنگ رضوی، تعامل و تبادل فرهنگی و هنری اقوام ایرانی در نشر آواهای مذهبی، تجمیع دست‌آوردهای هنری و موسیقایی در حوزه فرهنگ رضوی برگزار می‌شود.

شهرام کیمیایی عضو هیئت امنا و خزانه‌دار انجمن گفت: ایجاد فضای با نشاط در جامعه، در دستور کار انجمن موسیقی لرستان قرار دارد، لذا برگزاری جشنواره آوا و نوای رضوی و جشنواره‌های مشابه که در آینده اطلاع‌رسانی خواهند شد، اقدامی در راستای تقویت این فضا در میان آحاد مختلف جامعه لرستانی است.

حشمت‌اله فتحی کارشناس موسیقی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان گفت: از ذاکران و هنرمندانی که خدمات شایانی را به ترویج فرهنگ رضوی نموده‌اند در این جشنواره تجلیل می‌شود. ضمناً برای تمام شرکت‌کنندگان در جشنواره گواهی شرکت صادر می‌گردد.

شهاب خاکسار نایب رییس انجمن موسیقی لرستان افزود: این جشنواره طی دو بخش رقابتی و غیررقابتی بدون محدودیت سنی برگزار می‌شود و به نفرات برتر لوح تقدیر، تندیس و هدیه نقدی تقدیم می‌شود.

سعید منصوری دبیر انجمن موسیقی لرستان اعلام کرد: به‌زودی فراخوان این جشنواره در فضای مجازی منتشر خواهد شد. آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره دهم بهمن‌ماه سال جاری و اعلام نتایج برگزیدگان پانزدهم بهمن است.

چاپ
>