X

هجدهمین «آیین آواز» در ارسباران برگزار می‌شود

سه شنبه, 3 بهمن 1396

هجدهمین نشست تخصصی آموزشی «آیین آواز» از ساعت ۱۸ سه‌شنبه ۳ بهمن در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، غلامرضا رضایی (خواننده) با اجرای راست‌پنجگاه به همراه هامان خلیلی (نوازنده تار) هنرنمایی می‌کند. غلامرضا رضایی (خواننده، مدرس و پژوهشگر آواز)، هنرجویی آواز را از سال ۱۳۶۳ نزد رضا شاکری آغاز کرد. در ادامه به فراگیری ردیف استاد عبدالله دوامی و شناخت شیوه‌ی آوازی استاد اقبال آذر نزد نصرالله ناصح‌پور و کریم صالح‌عظیمی مشغول شد. سپس به فراگیری فن صداسازی آواز ایرانی و شناخت شیوه خوانندگی استاد طاهرزاده نزد استاد محمدرضا شجریان پرداخت. فراگیری پیوند شعر و موسیقی نزد استاد حسین دهلوی و آشنایی با شیوه خوانندگی استادان ادیب خوانساری و تاج اصفهانی نزد مرحود حسین عمومی از دیگر مراحل تکمیل آموزش غلامرضا رضایی بود.

 یکی از اجراهای هجدهمین «آیین آواز»، بداهه‌خوانی علی یوسف‌وند در دستگاه همایون خواهد بود. آواز این خواننده را در این بخش از برنامه‌های نشست بهمن‌ماه، پوریا خاک‌پور (تار)، علی عرب خوانساری (نی) و حمید سروری (تمبک) همراهی می‌کنند.

نشست تخصصی آموزشی «آیین آواز» بیش از یک سال و نیم است که در تهران و شهرستان‌ها توسط کانون موسیقی ارسباران راه‌اندازی شده و هدف آن معرفی چهره‌های ناشناخته و کمتر شناخته شده در هنر آواز ایرانی به همراه تجلیل از چهره‌های پیشکسوت در عرصه تدریس و اجرا در این هنر است. دیگر کار مهم نشست آیین آواز نیز ارائه بحث‌های فنی و تخصصی در زمینه هنر آواز ایرانی است.

ورود به سلسله نشست‌های «آیین آواز» برای همگان آزاد است.

چاپ
>