X

نگار بوبان: اغلب نوازندگان جوان هنوز هم در بیان موسیقی دچار مشکل هستند

دوشنبه, 13 شهریور 1396

رپرتوار انتخابی در مرحله نهایی ساز عود در گروه الف دستگاه ماهور، گروه ب (آوازهای بیات ترک، دشتی و ابوعطا) و همچنین گروه ج دستگاه سه‌گاه انتخاب شده است که شرکت‌کنندگان به نوبت در حضور اساتید این بخش به هنرنمایی پرداختند.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، نگار بوبان دربارۀ ارزیابی خود از اجراها گفت: سطح تکنیکی بچه‌ها بالاتر رفته و پیشرفت زیادی داشتند، اما اغلب نوازندگان جوان هنوز هم در بیان موسیقی دچار مشکل هستند. به نظرم بچه‌ها برای اینکه بتوانند در این زمینه موفق‌تر باشند باید گوش موسیقایی آنها در مبحث موسیقی ایرانی و دستگاهی بالا برود.

وی افزود: نکتۀ بعدی رعایت‌کردن در ساززدن آنهاست به‌صورتی که کپی صرف از موسیقی‌های ترکی و عربی نباشد چرا که بیشتر از اینکه موفق شوند راهشان را گم می‌کنند. هنرجویان باید به موسیقی بار بیشتری بدهند تا در تکنیک نوازندگی‌شان آن را به سرانجام برسانند.

او دربارۀ جشنوارۀ موسیقی جوان نیز گفت: جشنوارۀ موسیقی جوان یکی از بهترین جشنواره‌هاست که با توجه به شرایط سختی که وجود دارد، بسیار خوب است که با تداوم حضور داشته و در جهت بهبود خود قدم برداشته است. گستردگی فراخوان، افزایش فعالیت در شبکه‌های ارتباط جمعی و… می‌تواند در جهت پیشرفت جشنواره کمک شایانی کند.

یازدهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان با دبیری هومان اسعدی، با حمایت دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به همت انجمن موسیقی ایران، از ۸ تا ۲۶ شهریور ماه سال جاری در تالار رودکی، و مراسم اختتامیه نیز در ۲۷ شهریور ماه در تالار وحدت، برگزار خواهد شد.

 

چاپ
>