X
با حضور معاون امور هنری و مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد

نوای «کُر فلوت تهران» در رودکی طنین‌انداز شد

پنجشنبه, 21 دی 1396

کُر فلوت تهران به سرپرستی فیروزه نوایی و رهبری سعید تقدسی در سئانس دومِ اولین روز جشنواره‌ی موسیقی فجر قطعاتی از موسیقی کلاسیک را برای مخاطبان خود اجرا کرد.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، گروه کُر فلوت ایران در دو بخش قطعاتی از موتسارت، ویوالدی، برامس، ادوارد گریگ، چایکوفسکی، بورن، دی‌وراک، و یک قطعه ایرانی از حشمت سنجری اجرا کرد. پس از پایان اجرا نیز به خاطر تشویق‌های مکرر مخاطبان در سالن، فیروزه نوایی گفت: سال گذشته در همین جشنواره قطعه‌ای از اشتراوس اجرا کردیم که با همکاری شما مخاطبان عزیز اجرا شد. اگر موافق باشید این قطعه را با همکاری شما اجرا می‌کنیم. مخاطبان هنگام اجرای ترجیع‌بند این قطعه با کف‌زدن گروه راا همراهی کردند و با اجرای قطعه‌ی بیز این گروه نخستین شب اجراهای جشنواره موسیقی فجر به پایان رسید.

کُر فلوت تهران به سرپرستی فیروزه نوایی و رهبری سعید تقدسی در سال ۱۳۹۴ به صورت رسمی آغاز به فعالیت کرده است. بیشتر اعضای این گروه عضو «انجمن فلوت ایران» و همکار این مجموعه هستند. در این ارکستر سهیل کوشان‌پور به عنوان مدیر هنری و احسان تارخ مدیر اجرایی فعالیت می‌کنند. اغلب نوازندگان این گروه فارغ‌التحصیل رشته‌ی موسیقی از دانشگاه‌های کشور و از مربیان سرشناس این ساز هستند. از جمله اجراهای موفق کر فلوت تهران می‌توان به کنسرت‌های متوالی از سال تأسیس در مجموعه‌ی تالار وحدت (سالن رودکی)، شرکت در فستیوال موسیقی فجر، و فستیوال موسیقی معاصر اشاره کرد. این گروه در حال حاضر متشکل از ۵۳ نفر است.

سی و سومین جشنواره موسیقی فجر تا ۳۰ دی ماه در شش سالن وحدت، رودکی، آزادی، ایرانیان، میلاد و نیاوران به ریاست حمیدرضا نوربخش برگزار می‌شود.

چاپ
>