X

نقد آثار هرمز فرهت در فرهنگسرای ارسباران

سه شنبه, 5 دی 1396

مجموعه آثار «هرمز فرهت»، آهنگساز و موسیقی‌شناس، شنبه ۹ دی در فرهنگسرای ارسباران با حضور منتقدان موسیقی و کارشناسان و آهنگسازان نقد می‌شود.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، در سومین برنامه از نقد آهنگسازان معاصر ایران، نادر مشایخی (آهنگساز و رهبر ارکستر)، آروین صداقت‌کیش (آهنگساز، پژوهشگر و منتقد موسیقی)، کارن کیهانی (آهنگساز و پژوهشگر و نوازنده سنتور) و حسین قنبری (آهنگساز) ویژگی‌های مختلف آثار و آرا فرهت را نقد خواهند کرد.

دکتر هرمز فرهت متولد سال ۱۳۰۷ در تهران و دارای لیسانس آهنگسازی از دانشگاه کالیفرنیاست. فوق‌لیسانس آهنگسازی را از دانشگاه میلز و دکترای آهنگسازی و اتنوموزیکولوژی از دانشگاه کالیفرنیا اخذکرده است. رساله دکترای فرهت در رشته اتنوموزیکولوژی با عنوان «دستگاه در موسیقی ایرانی» یکی از معتبرترین نوشته‌ها و مراجع در زمینه موسیقی دستگاهی در ایران و غرب به شمار می‌رود.

فرهت سال‌ها در دانشگاه تهران استاد موسیقی و مدیرگروه موسیقی بود. او از سال ۱۳۵۸ تاکنون در ایرلند به سرمی‌برد و در سال‌های ۱۹۸۲-۱۹۹۵ رییس دپارتمان موسیقی دانشگاه ترینیتی دوبلین بود.

کنسرتو برای کلارینت و ارکستر، سوییت گالانته، سیمفونیا، کنسرتانت، قطعه پیانویی توکاتا، دیورتیمنتو برای چهار ساکسیفون و موسیقی فیلم‌های گاو، آقای هالو و پستچی و دایره مینا، آرامش در حضور دیگران از فعالیت‌های هنری فرهت به شمار می‌رود.

همچنین در سال ۹۴ تنها آلبوم او با عنوان کوارتت ۱،۲،۳ در تهران توسط نشر راوی آذرکیمیا منتشر شده است.

نقد آثار هرمز فرهت رأس ساعت ۱۸ روز ۹ دی ماه در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود و ورود برای عموم علاقمندان آزاد است.

چاپ
>