X
به مناسبت روز خبرنگار

نشست صمیمانه با خبرنگاران برگزار شد

سه شنبه, 23 مرداد 1403

نشست صمیمی دفتر موسیقی و انجمن موسیقی ایران با اهالی رسانه صبح دوشنبه ۲۲ مردادماه در سالن جلسات دفتر موسیقی برگزار شد.

به گزارش نای، در ابتدای این نشست خبری ضمن تبریک روز خبرنگار، محمدعلی مرآتی مدیرعامل انجمن موسیقی گفت: به دنبال این بودم که میان خبرنگاران و رشته خودم که موسیقی‌شناسی است ارتباطی ببینم که متوجه شدم بخشی در این حوزه به نام گزارش لحظه به لحظه وجود دارد که شبیه شغل شریف خبرنگار است.

او ادامه داد: به طور کلی، خبرنگار در ارتباط مستقیم با مخاطب است که در موسیقی مشکلات موسیقایی را به خوبی رصد و بررسی می‌کند. از همراهی شما خبرنگاران در تمام این سال‌ها صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی افزود: ریل‌گذاری انجمن موسیقی ایران‌ شکل منسجمی داشته و بعد از این تلاش بیشتری برای انسجام آن می‌کنیم، در حال انجام تغییرات جزیی در انجمن هستیم تا بتوانیم مراودۀ مستقیم با اهالی هنر و گروه‌هایی که نیاز به حمایت دارند داشته باشیم. امسال تمام هدفمان این است که با انجمن موسیقی استان‌ها فعالیت بیشتری نسبت به گذشته داشته باشیم.

امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی ضمن تبریک روز خبرنگار، درباره دغدغه اهالی رسانه درباره سند موسیقی توضیح‌ داد: سند موسیقی برای رفع ایرادات و‌ نکات مطرح‌شده باز شده و اشکالات آن زیر ذره‌بین قرار گرفته و‌ حل خواهد شد. سال گذشته اتفاقات مثبتی از باب این موضوع رخ داده، از جمله این اتفاقات می‌توان به مرجعیت صدور مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد، همچنین برگزاری کنسرت علیرضا قربانی در اصفهان نیز با اتکا به سند موسیقی حل و فصل شد.

سمیعی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگاران درباره حضور بانوان در حوزه موسیقی نیز گفت: خوشبختانه بانوان هنرمند موسیقی در حوزه اجرای صحنه‌ای نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته و امیدوارم هرساله این افزایش فعالیت‌های موسیقایی را شاهد باشیم.

او در ادامه به سفرهای استانی خود اشاره کرد و گفت: سفرهای استانی خروجی خوبی داشته و به خاطر دارم طی سفری که به هنرستان شهر شیراز داشتم شاهد بودم که هنرجوهای این هنرستان قطعه‌ای را خودشان ساخته بودند که بسیار جالب بود و اجرای خوبی هم‌ داشتند. همین موضوع باعث شد که از گروه نوجوانان شیراز برای اجرا در تهران دعوت کنیم و حتی یکی از آن گروه‌ها برای اجرا به خارج از کشور اعزام شوند.

در این مراسم به دغدغه خبرنگاران‌ موسیقی رسیدگی و پاسخ داده شد.

چاپ
>