X

مهرداد پاکباز: جشنوارۀ جوان انگیزۀ سالیانه ایجاد می‌کند

شنبه, 18 شهریور 1396

مهرداد پاکباز به عنوان یکی از داروان یازدهمین جشنواره موسیقی جوان دربارۀ کیفیت و نقاط قوت و ضعف اجراها به روابط عمومی جشنواره توضیح داد.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، مهرداد پاکباز آثار اجرایی این جشنواره را چنین ارزیابی کرد: رشد کیفی قابل توجهی را شاهد بودیم. پیش‌بینی چنین رشدی را داشتیم، اما نه در این اندازه. این رشد به‌ویژه در گروه الف نمایان بود. موفقیت شرکت‌کنندگان ایجاد انگیزه می‌کند و نظر اؤلیا را بیشتر به این موضوع جلب می‌کند و انگیزۀ خوبی برای تلاش بیشتر فرزندانشان در این حوزه است. شرکت در جشنواره سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت محسوب می‌شود که نتیجۀ آن را سال‌های بعد خواهند گرفت.

او دربارۀ علت کاهش هر سالۀ تعداد اعضای گروه ج نسبت به سال گذشته توضیح داد: به نظرم غروری در این سن وجود دارد، می‌خواهند سریع‌تر وارد بازار کار شوند. به علاوه پذیرش نقد در این سن سخت‌تر است. دغدغه و انگیزه در سنین مختلف تعاریف متفاوتی دارد. ممکن است پشتوانه‌های امنیت اجتماعی و اقتصادی در این ردۀ سنی مطرح باشد، در صورتی که روح آزاد سنین پایین‌تر برای هدایت به سمت موسیقی محض و بدون حاشیه منعطف‌تر است. در سنین بالا حواشی بسیار زیادی وجود دارد.

پاکباز در خصوص تأثیر و اهمیت جشنوارۀ موسیقی جوان گفت: این جشنواره بسیار تأثیرگذار است و این نیز دلیل همکاری من با جشنواره است. من به واسطۀ شاگردان و همکارانم متوجه شدم جشنوارۀ جوان انگیزۀ سالیانه ایجاد می‌کند.

این داور در ادامه افزود: در ارتباط با گروه سنی کودک و نوجوان نباید فراموش کنیم که پشت هر استعداد یک خانواده و معلم متعهد حضور دارد. وجود این جشنواره می‌تواند انگیزه‌ای برای معلمان و خانواده‌ها باشد. بچه‌ها مستقل نیستند و یک تشکل در قالب خانواده و هنرستان وجود دارد.

وی به شرکت‌کنندگان توصیه کرد: فکر می‌کنم قبول شدن در این مقطع، تازه ابتدای کار است و پس از این است که کارشان آغاز می‌شود. بیشتر شرکت‌کنندگان صحنه را تجربه نکرده‌اند و باید در حضور جمع و به طور ویژه زیر نظر مستقیم معلم اجرا کنند. نباید این موضوع را رها کنند. نباید ریسک کنند و به طور حتم باید با معلم در ارتباط باشند.

یازدهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان به دبیری هومان اسعدی، با مشارکت گستردۀ استادان برجستۀ موسیقی کشور، و با حضور ۵۰۰ نوازنده و خوانندۀ جوان توسط انجمن موسیقی ایران، با حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر موسیقی و همکاری بنیاد رودکی، از ۸ تا ۲۶ شهریور ماه سال جاری در تالار رودکی، و مراسم اختتامیه نیز در ۲۷ شهریور ماه در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

چاپ
>