X

منوچهر صهبائی: سطح شرکت‌کنندگان نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده بود

شنبه, 18 شهریور 1396

پس از اجراهای گیتار و پس از یک ساعت آنتراکت، نوبت به اجرای سازهای بادی کلارینت، اُبوا، هورن، و ترومپت رسید که داوران این بخش منوچهر صهبائی، جاوید مجلسی، اکبر محمدی، و علی نعمتی بودند.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، منوچهر صهبائی به عنوان یکی از داوران بخش اُبوا، کلارینت، هورن و ترومپت در حاشیۀ اجراهای این دوره به روابط عمومی جشنواره دربارۀ کیفیت اجراها توضیح داد.

منوچهر صهبائی دربارۀ کیفیت اجراها چنین اشاره کرد: متأسفانه تعداد شرکت‌کنندگان بسیار کم بود. دو شرکت‌کننده در بخش ترومپت و در بقیۀ سازها تنها یک شرکت‌کننده داشتیم. سطح شرکت‌کنندگان نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده بود. کوک بهتر شده بود.

او در خصوص تأثیر حضور جوان‌ها در جشنواره گفت: این جشنواره به سهم خود انگیزۀ خوبی ایجاد می‌کند. حتی شرکت‌کنندگانی که رقیبی ندارند و تنها هستند هم هنر خودشان را به خوبی ارائه دادند، ما نیز با معیارهای معین اجرای آنها را سنجیدیم. کسانی که در گروه سازی خود تعدادشان زیاد نیست نیز می‌توانند شرکت کنند، اگر خوب بنوازند جایزه را به‌دست خواهند آورد.

یازدهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان به دبیری هومان اسعدی، با مشارکت گستردۀ استادان برجستۀ موسیقی کشور، و با حضور ۵۰۰ نوازنده و خوانندۀ جوان توسط انجمن موسیقی ایران، با حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر موسیقی و همکاری بنیاد رودکی، از ۸ تا ۲۶ شهریور ماه سال جاری در تالار رودکی، و مراسم اختتامیه نیز در ۲۷ شهریور ماه در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

چاپ
>