X
در نخستین شب جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی

مرادخانی: از این جشنواره خاص حمایت خواهیم کرد

شنبه, 20 آذر 1395

علی مرادخانی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی را جشنواره ای خاص دانست و تاکید کرد وزارت ارشاد همه تلاش خود را می کند تا این جشنواره ارزشمند و تاثیرگذار بر جریان هنری کشور تبدیل به یک برند جدید شود.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مهمانان اولین شب برگزاری این جشنواره بود.

او پس از بازدید از جشنواره درباره حضورش در این رویداد هنری گفت: این جشنواره را اتفاق مبارکی می دانم که در حال وقوع است و ایده و فکر برگزاری این جشنواره بسیار دقیق و حساب شده است، آنقدر که باید مسئولان و دست اندرکاران آن تبریک گفت.

او افزود: همانطور که پیش از این هم بارها اعلام کرده ایم از طرح ها، ایده ها و برنامه های خوبی که می توانند بر جریان هنری کشور تاثیر داشته باشند حمایت می کنیم تا بتوانند ایده ها و افکارشان را به منصه ظهور برسانند.

معاون هنری وزیر ارشاد درباره اجراهایی که در این جشنواره دیده بود، گفت: اجراهایی که در جشنواره دیدم، بسیار خوب بودند و می توانم بگویم این جوان ها نشان دادند موسیقی کلاسیک ایرانی می تواند با حمایت و برنامه ریزی آینده بسیار خوبی داشته باشد.

مرادخانی همچنین درباره ویژگی های جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی بیان کرد: ما جشنواره جوان ما جشنواره جوان را پشت سر گذاشتیم  و جشنواره های فجر را در پیش داریم، اما باید بگویم این جشنواره به نظرم خیلی خاص است و می تواند در آینده جایگاه خوبی به دست بیاورد.

او اظهار کرد: ما امکاناتی که داریم را  در اختیار چنین جشنواره هایی قرار می دهیم و همه سعی مان را خواهیم کرد تا از آنها به بهترین شکل حمایت کنیم. امیدوارم سال آینده شرایط بگونه ای باشد که بتوانیم برای چنین جشنواره هایی امکان مالی هم در نظر بگیریم تا این حمایت تضمینی باشد که برگزار کنندگان بتوانند کارشان را بهتر انجام دهند.

مرادخانی  در پایان سخنانش همچنین تاکید کرد: همه تلاشمان را می کنیم تا این جشنواره به یک برند جدید تبدیل شود و جوان های علاقه مند به موسیقی ایرانی شرکت کنند و فضایی برای ارائه توانایی های خود داشته باشند. همچنین به نظر می رسد خانه موسیقی و دفتر موسیقی باید در برابر چنین جشنواره هایی  برنامه ریزی داشته باشند، گروه های برتر را شناسایی و انتخاب کرده و در دیگر برنامه ها از آنها استفاده کنند که دلگرم تر شوند.

نخستین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی ۱۹ تا ۲۴ آذر در تالار رودکی برگزار می شود.

چاپ
>