X

مدیرعامل خبرگزاری فارس: ارکستر بسیار خوب و مسلط این قطعه را اجرا کرد/ علی مرادخانی: آینده خواه‌ناخواه در اختیار جوان‌های ماست

یکشنبه, 30 مهر 1396

ارکستر ملی ایران به رهبری مهدی وجدانی شب گذشته شنبه ۲۹ مهر در تالار وحدت با اجرای سه قطعۀ «سوییت دشتی»، «نی‌نوا»، و «مرثیه» روی صحنه رفت.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، ارکستر ملی ایران به رهبری مهدی وجدانی قطعات «سوییت دشتی» از جواد معروفی، «نی‌نوا» از حسین علیزاده، و قطعۀ «مرثیه» از مهدی وجدانی را برای حاضرین اجرا کرد.

قطعۀ «سوییت دشتی» ساختۀ استاد جواد معروفی با تنظیم مازیار حیدری در بخش اول اجرا شد. در بخش دوم «نی‌نوا» اثر جاودان استاد حسین علیزاده با اجرای نی پاشا هنجنی که قبلاً هم همین قطعه را اجرا کرده بود و تجربۀ اجرای این قطعه را داشته اجرا شد. همچنین در بخش آخر این قطعه، وفا مصباحی، نوازندۀ نی، به ارکستر اضافه شد تا هنجنی را در اجرای قسمت پایانی این قطعه همراهی کند.

آینده خواه‌ناخواه در اختیار جوان‌های ماست

علی مرادخانی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد اجرای ارکستر ملی ایران گفت: بسیار ممنونم از استاد حسین علیزاده که بسیار در این موضوع خوب ظاهر شدند. بنده شخصاً در مورد اجرای قطعۀ «نی‌نوا» با ایشان صحبت کردم. ایشان گفتند این قطعه در اختیار آرشیو است اما همین که این کار قرار است انجام شود و از آنجا که طرفدار بکارگیری جوان‌ها هستم از نظر من ایرادی ندارد.

وی افزود: امیدوار هستم دیگران هم اندکی از این رویکرد استاد علیزاده بهره ببرند. من فکر می‌کنم آینده خواه‌ناخواه در اختیار جوان‌های ماست. این ارکستر با همۀ پیش‌داوری‌ها به نظرم نمرۀ قابل قبولی می‌گیرد و در آینده بهتر هم خواهد شد. بهتر است رهبرهای مهمان جوان دیگر هم برای رهبری این ارکستر بکار گرفته شوند.

 

ارکستر بسیار خوب و مسلط این قطعه را اجرا کرد

سیدنظام الدین موسوی، مدیرعامل خبرگزاری فارس، در مورد اجرای شب گذشتۀ ارکستر ملی گفت: اجرای عالی‌ای بود. یک اثر فوق‌العاده و فاخر از استاد حسین علیزاده که بعد از مدت‌ها دوباره آن را شنیدم. این اثر در حافظۀ شنیداری ما جایگاه ویژه‌ای دارد. ارکستر بسیار خوب و مسلط این قطعه را اجرا کرد.

اجرای قابل قبولی بود

حمیدرضا نوربخش، مدیرعامل خانۀ موسیقی و دبیر سی‌وسومین جشنوارۀ موسیقی فجر دربارۀ این اجرا گفت: اجرای قابل قبولی بود. آقای وجدانی زحمت کشیده بودند. با توجه به زمان کمی هم که برای تمرین داشتند اجرای قابل قبولی بود. در مورد تکنوازی پاشا هنجنی هم قبلاً اجرای این قطعه را از ایشان دیده بودم. ایشان نوازندۀ بسیار خوبی هستند و تجربۀ اجرای این قطعه را هم داشتند، قطعاً مورد انتخاب و پسند استاد حسین علیزاده هم بودند. تکنوازی نی فوق‌العاده خوب بود.

مهدی وجدانی رهبر ارکستر، ویلن یک دانیال جورابچی، آرمین قضاوتی، رایین نورانی، علیرضا خلج اسماعیلی، آذین نصرتی، رمیصا نفیسی، هلیا محمدولی، علیرضا فواکهی، سبا علی محمدی، رضا فدوی نیا، صبا ندایی. ویولن دو سانوا عندلیبی، آرش جامع، نفیسه محمودی، مرضیه مزینانی، آناهیتا واحدی، مونا لواسانی، آرین صدرایی، کوروش کردیان، امیر نظری سالاری. التو همایون هاشم زاده، مهدی جوانبخت، پیمان ابوالحسنی، امیر حسین طائی، پرنیان آقایانی، سرور رضا زاده، مونا نوری، سینا کلوت، اشکان نظر. ویلونسل، محمد حسین غریبی، پروشات زند آیین، علی آقا جانی، سینا آذر آباد، مسعود فیروزی نژاد، غزاله شیرازی، زهرا کتابی، مونا ربیعی. کنتر بأس، سروش کاکاوند، انوشا مصطفایی. فلوت، شایان حاصلی. فاگوت، امیرحسین محمدیان. کلارینت، سایوری شفیعی. تار، مسیح تحویلداری، شقایق بختیاری خو. نی، وفا مصباحی، تکنواز نی پاشاه هنجی و… اعضای ارکستر ملی را تشکیل می‌دادند.

علی مرادخانی، حمیدرضا نوربخش، عباس سجادی و… مهمانان ویژۀ این کنسرت بودند.

چاپ
>