X

محسن شریفیان «آموزش نی‌انبان» را منتشر کرد

چهارشنبه, 22 شهریور 1396

کتاب «آموزش نی‌انبان» نوشتۀ محسن شریفیان با همکاری بابک شهرکی از سوی مؤسسۀ فرهنگی هنری ماهور منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، محسن شریفیان، مؤسس گروه لیان و پژوهشگر موسیقی، در خصوص ساز نی‌انبان گفت: موسیقی هر منطقه همچون گویش‌های بومی، لهجه، نشانه و طعم خودش را دارد. نشانه و طعم موسیقی جنوب، همان ساز اصلی و شناخته‌شدۀ موسیقی محلی بوشهر، نی‌انبان است که جغرافیای حضورش تا استان‌های خوزستان، هرمزگان و کرمان گسترده شده است.

او در مورد انگیزۀ خود از چاپ این کتاب توضیح داد: به دلیل علاقۀ وافر به موسیقی منطقه و همچنین وجود مشتاقان و علاقه‌مندانِ فراگیریِ ساز نى‌انبان، تلاش کرده‌ام با بهره‌گیری از تجربه‌های موفق در زمینه‌ی نوازندگی و آموزش موسیقی و مطالعۀ شیوه‌های مختلف آموزش نواختن نی‌انبان در سراسر جهان و بهره‌گیری و استفاده از فنون نوازندگان شاخص این ساز، مِتُد آموزشی خود را پی‌ریزی کرده و کتاب آموزش نی‌انبان را به چاپ برسانم.

شریفیان در خصوص خود کتاب گفت: این کتاب، درآمد و آغازی برای آموزش سیستماتیک نی‌انبان ایرانی است؛ سازی که پیش از این، همچون دیگر سازهای نواحی ایران و کشورهای شرقی، به شیوۀ سنتی و سینه‌به‌سینه آموزش داده شده است. با ارائۀ لوح فشرده‌ای که همراه کتاب است، علاقمندان و هنرجویان این ساز می‌توانند با قواعد و اسلوب ساده، آسان و صحیح، نواختن نی‌انبان را فرا بگیرند.

چاپ
>