X
در سومین روز جشنوارۀ ملی موسیقی جوان مطرح شد:

مجید کیانی: جشنوارۀ ملی موسیقی جوان سهم بسزایی در پیشرفت شرکت‌کنندگان دارد

شنبه, 11 شهریور 1396

در سومین روز جشنوارۀ ملی موسیقی نوازندگان ساز سنتور در سه ردۀ سنی روی صحنه آمدند و در حضور هیئت داوران متشکل از استادان مجید کیانی، مینا افتاده، رضا شفیعیان به رقابت با یکدیگر پرداختند.

 

به گزارش روابط عمومی یازدهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان، رپرتوار انتخابی در سومین روز جشنواره برای ساز سنتور برای ردۀ سنی الف آوازهای ابوعطا و بیات ترک، ردۀ سنی ب آواز افشاری و دستگاه نوا، و ردۀ سنی ج دستگاه سه‌گاه و تمامی آوازهای متعلق به دستگاه شور بود.

 

در مبحث آموزش و مِتُد دچار مشکل هستیم

مجید کیانی، نوازندۀ سنتور و عضو هیئت داوران یازدهمین جشنوارۀ موسیقی جوان دربارۀ ارزیابی خود از اجراها گفت: خوشبختانه اجراهای خوبی را شاهد بودیم و شرکت‌کنندگان توانستند با اجراهای فوق‌العاده‌شان سطح توقع ما را بالا بیاورند، گرچه هنوز مقداری در مبحث آموزش و مِتُد دچار مشکل هستیم اما در کل خوب بودند.

وی در ادامه افزود: پیشتر هم عنوان شده که بخاطر تنوع و یکدست نبودن مِتُدهای آموزشی کمی بچه‌ها دچار مشکل می‌شوند و تفاوت‌های سطح آموزشی کمی کار را خراب کرده است.

او توضیح داد: به نظرم هنرجوها باید بیشتر به سمت موسیقی‌های اصیل و باهویت بروند و همچنین به ردیف‌ها در نوازندگی‌شان دقت کنند و تمرینات مداوم داشته باشند تا شاهد موفقیت روز افزون‌شان باشیم.

کیانی در مورد تأثیر برگزاری جشنوارۀ موسیقی جوان خاطرنشان کرد: جشنوارۀ ملی موسیقی جوان سهم بسزایی در پیشرفت بچه‌ها دارد و هرساله موفق‌تر ظاهر می‌شود. این جشنواره استعدادها و نخبه‌ها را به جامعۀ موسیقی معرفی می‌کند و به اصالت‌ها توجه دارد.

چاپ
>