X

علی قمصری «صنم ناهنجار»‌ را منتشر کرد

دوشنبه, 5 اسفند 1398

جدیدترین آلبوم علی قمصری «صنم ناهنجار» منتشر شد و علیرضا برنجیان، خواننده و رضا افشاری، شاعر این اثر هستند.

به گزارش نای، رضا افشاری، شاعر این اثر، درباره‌ی این آلبوم نوشته است: «در این هیاهوی گنگ، در آشوب زمخت جهان، واژه‌ای که بی‌محابا بر زمین نازل شد بی‌آنکه نامش را بدانیم صدایش را شنیدیم، ابتدا صدا بود و سپس کلمه. صدا بر حفره‌ی ساز نشست تا عشق را زبان سخن باشد صدایی ورای مرزها و مرض‌ها به گواه تاریخ دریافته‌ایم که هنر حماسه‌ی محبوبان است و معجزه‌ی شوریدگان آنان که از «خمشی» می‌خوانند و روشنایی می‌آفرینند! آنان که به ناهنجاری باشکوه عشق دچارند، زخمه بر ساز می‌زنند تا زخمی از رخ جهان کم شود. این اثر تجربه‌ای بی‌وقفه‌ی ذهنی جسور و جست‌وجوگر در ساحتِ بکر و بی‌کران هنر است آنجا که سیم‌های خاردار تعصب به سازهای زهی مبدل می‌شوند تا صدا را با احترام از مرزهای زبان عبور دهد.»

از جمله نوازندگانِ‌ این اثر می‌توان به کامران منتظری، امیر فرهنگ اسکندی، المیرا نعمت‌زاده، علی فربدنیا، اشکان مرادی، کیوان دباغی، نگاز اعزازی، هانیه کیان و میثم مروستی، در کنار علی قمصری اشاره کرد.

علی قمصری به تازگی مشغولِ اجرای نخستین کنسرت‌های داخلی «زن هزار ساله» با موسیقی خودش و بازی سارا رسول‌زاده است.

پروژه نمایشی‌ـ موسیقایی «زن هزار ساله»، با طرحی از لیلی عاج و نویسندگی احسان افشاری، پس از حضور در فستیوال فمین سوئد، اولین اجرای داخل کشورش را در شیراز رقم زد. این اجرا بر اساس طرحی از «لیلی عاج» ساخته و پرداخته شده است.

علی قمصری (آهنگسازی و نوازندگی تار و دیوان) و کامران منتظری (سازهای کوبه‌ای) روایت موسیقایی سارا رسول‌زاده را بر عهده دارند. همچنین پریسا صبوری نژاد و عزالدین توفیق، مشاورین هنری این پروژه‌اند.

FeminEast (زن شرقی) عنوان جشنواره‌ای با موضوع زنان است. زنانی کمتردیده و شنیده‌شده که پاییز امسال در این رویداد، لیلى عاج کارگردان تئاتر کشورمان با نمایشی تحت عنوان «مادر هزار ساله» با نوازندگی علی قمصری (تار و دیوان) و هیوا خطیب (سازهای کوبه‌ای) و بازی سارا رسول‌زاده در آن شرکت داشت.

«مادر هزارساله» شامل مونولوگ‌هایی از زبان ۴ زن ساکن در غرب آسیا (افغان، عرب، ترک و کُرد) است که نوزادشان را در دل جنگ به دنیا می‌آورند. این آلبوم توسط «مصباح قمصری» ضبط و میکس شده است.

چاپ
>