X

صلاحی: «برای سال آینده برنامه‌های موسیقایی بسیاری داریم»

دوشنبه, 24 اسفند 1394

در این نشست، محمود صلاحی گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی این سازمان در سال ۹۴ ارائه داد. وی در این خصوص گفت: «در سال ۱۳۹۴، ۱۰۰ درصدِ بودجه را دریافت کردیم و البته اندکی کسری آوردیم که آن هم به عنایت شهردار محترم حل خواهد شد. برای سال ۱۳۹۵ هم ۶۰ درصد افزارش بودجه داریم که البته انتظار ما افزایش چندصد درصدی بود، چرا که برنامه‌ها و طرح‌های ما بسیارند و حوزه‌ی فعالیت‌مان هم برای سال ۹۵ گسترش یافته و اداره‌ی بخش‌های زیادی به سازمان فرهنگی هنری تهران محول شده است.

صلاحی درباره‌ی برنامه‌های موسیقی در سال ۹۴ گفت: «امسال برنامه‌های ویژه‌ای برای موسیقی داشتیم. جشنواره‌ای با عنوان «پیامبر مهربانی» برگزار کردیم که در نوع خودش کم‌نظیر بود. سالن فرهنگسرای بهمن را با ۲۲ میلیارد تومان تجهیز کرده‌ایم که نخستین کنسرتش با حضور رضا صنعتگر برگزار شد.»

وی در مورد برنامه‌های موسیقایی سال آینده گفت: «برای سال آینده برنامه‌های بسیاری داریم و سعی می‌کنیم گروه‌های مختلف را برای برگزاری کنسرت در سالن فرهنگسرای بهمن ترغیب کنیم.»

امیر عبدالحسینی، معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نیز در ادامه درمورد فعالیت‌های سال ۹۴ گفت: «در سال ۹۴ آموزش موسیقی به فرهنگسراها برگشت و این امر در فرهنگسراهایی محقق شد که ظرفیت ارائه و آموزش موسیقی را دارند. «آوای دوست»، «نشست‌های تخصصی سازِ تار، کمانچه و سنتور»، برگزاری ۹۷ کنسرت موسیقی که حدود یک‌سوم‌ آن در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد، از جمله‌ی فعالیت‌های سازمان برای امسال بود. همچنین مکتب‌خانه آواز با حضور بزرگان افتتاح شد و در این مکتب‌خانه آیین‌نامه‌ای برای آموزش آواز تدوین شده که در تابستان ۱۳۹۵ این آموزش‌ها در باغ موزه‌ی هنر عملی می‌شود.»

وی افزود: «ضبط ردیف‌های آوازی نیز هم‌اکنون در حال انجام است. ارکستر سازهای ملی را با حضور اسماعیل تهرانی تشکیل داده‌ایم که در سال ۹۵ کارش را آغاز خواهد کرد.»

صلاحی درباره‌ی محل برگزاری نمایشگاه کتاب گفت: «نمایشگاه پربازدیدی مانند نمایشگاه کتاب در هر جای تهران برگزار شود باعث ایجاد ترافیک خواهد شد و برای شهروندان مشکلاتی را به وجود خواهد آورد. مجموعه‌ی «شهر آفتاب» محیطی مناسب برای برگزاری نمایشگاه‌هاست. در «شهر آفتاب» ما حدود ۶۰ هزار متر فضای مسقف آماده داریم که مناسب برگزاری نمایشگاه است.»

وی افزود: «چهارشنبه هفته‌ی گذشته جلسه‌ای با حضور سیدعباس صالحی برگزار شد و ایشان از محل نمایشگاه شهر آفتاب بازدید کردند و نگرانی‌شان برطرف شد. پنج هزار پارکینگ برای توقف خودروها در شهر آفتاب آماده‌سازی شده و در کل باید بگویم فاز نخست نمایشگاه شهر آفتاب که اردیبهشت به بهره‌برداری می‌رسد، فضایی مناسب برای برگزاری نمایشگاه است.»

صلاحی درباره‌ی فعالیت‌های سینماییِ سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: «امسال فیلم «گیتا» را در جشنواره‌ی فیلم فجر داشتیم. سال آینده دو فیلم بلند می‌سازیم، در ساخت ۴ فیلم مشارکت ۲۵درصدی و ۱۰ فیلم را حمایت ۱۰ درصدی می‌کنیم. سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران فیلم‌هایی که مرتبط با موضوعات شهری و شهرنشینی باشد را حمایت می‌کند. به طور کلی فیلم‌هایی که فرهنگ شهرنشینی مانند فرهنگ حمل و نقل و آپارتمان‌نشینی را اصلاح می‌کنند.»

وی درباره‌ی باغ کتاب تهران گفت: «باغ کتاب تهران فروشگاهی بزرگ است که بیشترین حجمش به کتاب کودک اختصاص دارد. در آنجا چند سالن مناسب و دو دریاچه و البته پارکینگی ۵ هزارتایی هست. صدها میلیارد تومان صرف ساخت این فضا شده است که امیدواریم در اردیبهشت امسال بهره‌برداری اولیه را از باغ کتاب داشته باشیم.»

صلاحی درباره‌ی فعالیت‌های قرآنی گفت: «تمام شهریه‌های کلاس‌های قرآن را برداشتیم و کانون قرآن را در همه‌ی فرهنگسراها برقرار کردیم و در همه‌ی فرهنگسراها فروشگاه عرضه‌ی محصولات قرآنی راه‌اندازی کردیم.»

چاپ
>