X

شنبه یکم امردادماه مزار استاد سقایی گلباران می شود

جمعه, 31 تیر 1401

به گزارش نای به نقل از روابط عمومی انجمن موسیقی لرستان، محمد میرزاوندی رئیس انجمن موسیقی لرستان در این باره گفت: به مناسبت دوازدهمین سالگرد درگذشت استاد رضا سقایی، مزار این اسطوره موسیقی لرستان گلباران خواهد شد.

میرزاوندی ادامه داد: پیش از این آیین گلباران مزار اسطوره خوش الحان موسیقی لرستان را با تنی چند از مسئولین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان به جا آوردیم اما امسال به مناسبت فرارسیدن دوازدهمین سالروز درگذشت استاد فقید رضا سقایی ساعت ۷ عصر شنبه یک مردادماه، با حضور در قطعه هنرمندان و نام‌آوران آرامستان صالحین خرم‌آباد، یاد و خاطره آن خواننده شهیر را گرامی خواهیم داشت.

رئیس انجمن موسیقی لرستان، همچنین گفت: از اهالی فرهنگ و هنر و رسانه ویژه فرهیختگان، هنرمندان، خبرنگاران، ادیبان و علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر دعوت می کنم تا به نشان پاسداشت هنر موسیقی فاخر لرستان و گرامیداشت یاد و خاطره او عصر روز شنبه اول مردادماه بر سر مزار این هنرمند در هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن این آئین ما را همراهی کنند.

رضا سقایی متولد ۲۰ فروردین ۱۳۱۸ خرم‌آباد و خواننده شهیر موسیقی لرستان بود. از وی، آثاری همچون «تفنگ»، «زندگی» و بسیاری آثار دیگر برجای مانده که از آن جمله می‌توان به اثر موتورچی (دایه دایه) اشاره کرد.

او در دوران دفاع مقدس و در جریان موشک‌باران لرستان توسط هواپیماهای رژیم بعث عراق، مجروح شد و تارهای صوتی خود را از دست داد و تا پایان عمر قادر به خوانندگی نبود و به زحمت تکلم می‌کرد.

سقایی سرانجام در ۲۷ تیر ماه ۱۳۸۹ به دلیل عارضه مغزی در بیمارستان ساسان تهران چشم از جهان فروبست و پیکرش،در قطعه هنرمندان و نام‌آوران آرامستان صالحین خرم‌آباد، برای همیشه آرام گرفت.

چاپ
>