X

شبی باشکوه برای لطف‌الله مجد در تالار رودکی

شنبه, 28 بهمن 1402

سانس دوم تالار رودکی در ساعت ٢١:٣٠ در نوبت اول به شب لطف‌الله مجد هنرمند فقید عرصه موسیقی اختصاص داشت.

به گزارش روابط‌عمومی جشنواره موسیقی فجر، طی این اجرا سامان صادقیان نوازنده تار و جواد علیرضایی نوازنده تنبک هنرنمایی کردند.

این دونوازی در دو بخش اجرا شد؛ بخش اول بداهه‌نوازی در همایون بود و بداهه‌نوازی در شور و ابوعطا بخش دوم را تشکیل می‌داد.

همراهی خوب تار و تنبک در بداهه‌نوازی تحسین برانگیز بود و ریتم اجرا در طول کنسرت به خوبی حفظ شد.

گفتنی است، سامان صادقیان‌زاده سال ۱۳۶۲ مقدمات موسیقی را از پدر آموخت و در ادامه برای یادگیری سه‌تار نزد سعید مزدک و محسن رازی رفت. او نوازندگی تار را نزد کیوان ساکت و سعید سیاره فرا گرفته است.

لطف‌الله مجدزاده به سال ۱۲۹۶ در ساری زاده شد و سال ۱۳۵۷ در تهران چهره در نقاب خاک کشید. او پس از فراگیری موسیقی در سال ۱۹۱۹ به انجمن موزیک ملی پیوست که توسط روح‌الله خالقى به منظور حفظ، ترویج و تعلیم موسیقى ایرانى تاسیس شده بود.

مجد در سال ۱۳۲۳ به برنامه موسیقى رادیو تهران پیوست و یکى از نخستین نوازندگانى بود که در برنامه موسوم به گل‌ها شرکت کرد که توسط داود پیرنیا بنیاد نهاده شده بود. این برنامه در سال ۱۳۳۵ آغاز شد تا رابطه مضمونى بین موسیقى و شعر را در فرهنگ ایرانى به نمایش بگذارد. اجراهاى او در قطعات مختلف این برنامه در میان ماندگارترین کارهاى نوازندگى با تار نگریسته مى‌شود. در میان آثار او مى‌توان از تصنیف «دور از رخ تابانش» و دیگر «امید دل»  با شعرى از على مؤید ثابتى یاد کرد. باید گفت زنده یاد مجد زندگی خود را صرف تار کرد و از او آثاری ماندگار به جا مانده است.

چاپ
>