X

سلمان حسنی: نباید برای جذب مخاطب، فرهنگ‌ها را تغییر بدهیم

یکشنبه, 19 دی 1395

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، سلمان حسنی، سرپرست گروه موسیقی «چریکه» در نشست خبری امروز یکشنبه ۱۹ دی ماه در تالار وحدت تهران گفت: رپرتوار گروه موسیقی «چریکه» بر اساس مقام‌های باستانی تنبور است که غیر از حضور ساز تنبور به عنوان محور اصلی گروه، ترکیب سازهایی چون عود، کمانچه، رباب و سازهای کوبه‌های گروه را همراهی می‌کند که بر این اساس سیدوصال حسینی (تنبور)، آسیه احمدی (عود)، میلاد موسوی (کمانچه)، پیام شریف‌نژاد (رباب)، امین هنرجو (دف)، حسین کمال (تمبک)، سیدجواد حسینی (آواز) و آسو نادری (سماع‌گر) حضور خواهند داشت.

وی افزود: ما تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا اصالت‌ها را رعایت کنیم، زیرا معتقدیم نباید برای جذب مخاطب، فرهنگ‌ها را تغییر بدهیم.

سرپرست گروه موسیقی «چریکه» افزود: ما باید بتوانیم فرهنگ ایرانی و آنچه را که در اصلیت موسیقی هر منطقه وجود دارد، به گوش مخاطب برسانیم و این را هم می‌دانیم که مخاطب پایتخت‌نشین ما در جشنواره موسیقی فجر، مخاطب سختی است که نه زبان آن موسیقی را می‌شناسد و نه فرهنگی که ما مُبیّن آن هستیم. البته باید به این موضوع باید ریشه‌ای‌تر از این حرف‌ها پرداخته شود و جا دارد جشنواره موسیقی فجر پیرامون چنین مباحثی که مرتبط با فرهنگ و جنبه‌های فرهنگی است، تلاش بیشتری کند.

حسنی در پایان اظهار داشت: موسیقی تنبور به شکل‌های مختلف در تهران معرفی شده اما متأسفانه آنچنان که باید در اشکال مقامی از علاقه‌مندان موسیقی مقامی ارائه نشده است بنابراین یکی از اهداف ما ارائه ملودی‌ها و اَشکالی از فضای موسیقی تنبور است که تصور می‌کنیم می‌تواند برای مخاطب تازگی داشته باشد.

چاپ
>