X
در مراسم رونمایی آلبوم «اوج رؤیا» مطرح شد:

سجادی: صدای الیاس طغیانی اصالت خودش را دارد/ اردوان طاهری: تکنیک خوب، صدای خوب، و حال خوب در این اثر کاملاً مشهود است

سه شنبه, 15 اسفند 1396

مراسم رونمایی آلبوم «اوج رؤیا» با حضور عوامل اثر و اهالی شعر و موسیقی و علاقمندان در فرهنگسرای ابن‌سینا برگزار شد.

به گزارش انجمن موسیقی ایران، در ابتدای مراسم الیاس طغیانی، خواننده و مدرس دانشگاه، ضمن تشکر از مهمانان این مراسم در مورد آلبوم «اوج رؤیا»  توضیح داد: تمامی قطعات این آلبوم در دستگاه شور ساخته شده است. ارتباط خوب ما با آهنگساز و ترانه‌سرا منجر به این همکاری صمیمانه شد.

سپس محمدعلی بهمنی پس از خواندن چند بیت شعر در این مراسم گفت: تبریک به تولد اثری که امیدوارم برای همه‌ی ما ماندگار باشد مانند خود صاحبان اثر.

سخنران بعدی اردوان طاهری بود که در مورد آلبوم خاطرنشان کرد: شاید این اثر خیلی سلیقه‌ی من نباشد اما مکتب اصفهان در سراسر اثر موج می‌زند که خیلی آن را دوست داشتم و این موضوع اثر را برای من جذاب کرده بود.

وی در ادامه گفت: تکنیک خوب، صدای خوب، و حال خوب در این اثر کاملاً مشهود است و خوشحالم بگویم که جنس صدای دیگری شنیدم. این روزها صدای هر خواننده‌ای را می‌شنوم ۵ دقیقه طول میکشد تا تشخیص دهم کدام‌شان است و این خیلی بد است. امروز آوازی در مکتب آوازی شیرین اصفهان شنیدم.

وی در پایان گفت: اصفهانی‌ شیطنت کلامی دارند و این شیطنت در آوازشان هم شنیده می‌شود و من واقعاً دوست دارم. تبریک می‌گویم به آقای اسفندیاری که در شکار هنرمندان خوب ید طولایی داشته‌اند.

علی‌رضا راحب، محمدعلی سلمانی، امید صباغ‌نو از شاعرانی بودند که در این مراسم سخنرانی کردند.

در ادامه مراسم نوازنده‌ی توانای تار، آهنگساز، و مدرس موسیقی علی‌اصغر عربشاهی در مورد آلبوم گفت: چیزی که برای من جذاب بود همدلی و هم‌سو بودن احساس در این اثر بود. این آلبوم به نوعی بازتعریف و بازآفرینی از موسیقی گذشته است، اما با پرداخت امروزی، سازبندی جدیدتر، و ملودی‌های روان‌تر و اشعار تاثیرگذار اجرا شده است.

وی درادامه گفت: صدای الیاس عزیز از آن جنس صداهایی است که وقتی بار اول می‌شنویم می‌توانیم آن را تشخیص بدهیم. و این خیلی نوستالژیک است. یکی از نقاط قوت و مثبت این آلبوم اجرای کم‌نظیر آواز است و که با موسیقی‌ای که برای آن ساخته شده همخوانی دارد. تبریک به آقای تدینی و طغیانی.

عباس سجادی در این مراسم نیز گفت: در صدای الیاس همه‌ی صداهای گذشته را می‌شنویم اما این صدا اصالت خودش را دارد و یکی از زیبایی‌های هنر این است که بتواند از گذشته وام بگیرد اما خودش باشد و این چیزی است که امروزه کمتر دیده می‌شود.

وی افزود: تشکر می‌کنم از دوستانی که به‌ویژه برآمده از دانشگاه هستند، چون یکی از مشکلاتی که در جهان سوم بیشتر از جاهای دیگر وجود دارد این است که فکر می‌کنند باید حتماً سنت را کنار بگذاریم. این اشتباه بزرگی است. فراموش نکنیم ما ادامه دیگران هستیم. کسی که گذشته را نشناسد و به آینده نگاه کند اثرش ابتر می‌ماند. خوشحالم که پشتوانه‌ی این جور آثار نگاه دانشگاهی را پشتوانه خود دارد.

او در پایان گفت: الیاس طغیانی مدرس دانشگاه و نوازنده هستند و ما این را در اثر و صداشان می‌بینیم و می‌شنویم که چقدر زیبا و شیرین صدایش را مدیریت می‌کند و چقدر خوب و ژوست می‌خواند. این حاصل نگاه عالمانه و آکادمیک دوستان است. باز هم تبریک می‌گویم و انتظار داریم در آینده از این صدا آثار متنوع‌تری بشنویم.

چاپ
>