X
در مراسم تشییع تورج شعبانخانی عنوان شد

سجادی: او به آنچه ساخت ایمان داشت

چهارشنبه, 20 آذر 1398

مراسم تشییع پیکر تورج شعبانخانی آهنگساز و خواننده پیشکسوت موسیقی صبح امروز چهارشنبه ۲۰ آذر در محوطۀ تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش نای، در ابتدای مراسم محمدعلی بهمنی، شاعر پیشکسوت گفت: امروز عزیزی را از دست دادیم که انسان خوب و مهربانی بود. صدای دلنشینی داشت و زمانی که «بهار بهار» را خواند دیدید که چگونه ماندگار شد. شما عزیزان بهتر از من می‌دانید چه ظرفیت‌های بالایی داشت.

عبدالجبار کاکایی ترانه‌سرا و شاعر نیز در این مراسم گفت: تورج شعبانخانی در دو دوره تاریخی با آثاری که ساخت جاودانه و ماندگار شد. او به هنرش شبیه بود و بنده افتخار همکاری با او داشتم. علاقه زیادی به او داشتم اما متاسفانه فرصتی نشد این علاقه را اعلام کنم. به هر حال لازم می‌دانم یاد ایشان را گرامی بدارم.

سیمین غانم از خوانندگان پیشکسوت موسیقی پاپ و دخترخاله مرحوم شعبانخانی گفت: من و مرحوم شعبانخانی سوای نسبت فامیلی از لحاظ روحی با هم نزدیک بودیم. او با تمام مشکلات، برای هنر ارزش قائل می‌شد. شعبانخانی آثار ماندگاری را خلق کرد اما یادم می‌آید آخرین بار گفت «دلم از روزگار گرفته، چون آثارم در جامعه آن‌طور که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است».

عباس سجادی شاعر معاصر نیز در این مراسم گفت: امروز کسی را تشییع می‌کنیم که اخلاق و هنر را با هم درآمیخت. تورج شعبانخانی فقط یک شخصیت داشت. امروز با مردی وداع می‌کنیم که انسانیت را به اوج رساند و درک عمیقی از هنر این سرزمین داشت. او به آنچه ساخت ایمان داشت. خیلی‌ها آثارش را بدون اجازه خواندند و امروز با کارنامۀ پرباری از ما خداحافظی کرد. شعر و کلام را می‌شناخت و برعکس برخی هنرمندان که بدترین کارها را می‌خوانند با یک ساز جامعه خود را راهبری می‌کرد.

محمد اله‌یاری، مهدی افضلی، علی ثابت‌نیا، سیدعباس عظیمی، شهرام صارمی، حمیدرضا عاطفی، غلام علمشاهی، خشایار اعتمادی، محمدعلی بهمنی، منصور ضابطیان، عبدالجبار کاکایی، آرش نصیری، نیما جوان، امیرعباس ستایشگر، کامران همت‌پور در این مراسم حضور داشتند.

چاپ
>