X

راه‌اندازی شورای سیاست‌گذاری موسیقی در صداوسیمای مرکز همدان

چهارشنبه, 21 خرداد 1399

رئیس انجمن موسیقی همدان از ایجاد شورای سیاست‌گذاری موسیقی در صداوسیمای مرکز همدان خبر داد.

به گزارش نای، علی آقامحمدی در این خصوص اظهار کرد: مقوله هنر و بخصوص حوزه موسیقی با توجه به فراگیری و عموم بودن، نیازمند مشارکت و همکاری همه دستگاه‌ها و نهادها و همچنین دقت و نظارت اصولی بر همه جوانب این فعالیت است تا بتوانیم از همه ظرفیت و پتانسیل‌های موجود برای رشد و شکوفایی جامعه برآییم.

وی گفت: به همین دلیل انجمن موسیقی استان طی سال‌های اخیر تمام تلاش خود را برای ایجاد بستر مناسب همکاری با ادارات و دستگاه‌های مختلف در این زمینه داشته که از مهم‌ترین آنها می‌توان به برگزاری جلسات همفکری متعدد با سازمان صدا وسیما مرکز همدان اشاره کرد.

رئیس انجمن موسیقی همدان با اشاره به لزوم تشکیل شورای سیاستگذاری موسیقی در صدا و سیما ادامه داد: هدف از تشکیل این شورا ترویج بیشتر موسیقی و قانونمندترشدن و ایجاد دید تخصصی و حرفه‌ای در ارائه آثار و برنامه‌های هنری این حوزه در صدا و سیمای مرکز همدان است.

وی با تأکید بر اینکه از این فرصت می‌توانیم برای شناسایی بیشتر پتانسیل‌ها و هنرمندان همدان استفاده کنیم گفت: در اولین قدم قصد داریم تا با همکاری واحد موسیقی این سازمان، برنامه‌های متعددی را در زمینه‌های مختلف هنر موسیقی از جمله حوزه پژوهشی و آسیب‌شناسی موسیقی، ارائه و نمایش آثار فاخر موسیقی استان، دعوت از اساتید و هنرمندان برجسته کشوری و شناسایی و معرفی هنرمندان استان و… داشته باشیم.

آقامحمدی اظهار کرد: البته مرکز صدا وسیمای همدان در دوره‌های گذشته کارنامه مناسبی در اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های هنری و بخصوص موسیقی داشته که امیدواریم حاصل این همفکری و همکاری با انجمن موسیقی تدوین و اجرای برنامه‌های مطلوب‌تر و کاربردی‌تر در مسیر اعتلای هنر موسیقی استان و بهره‌مندی علاقمندان از ظرفیت‌های موجود باشد.

وی ضمن تشکر از حسن نیت و همکاری‌های مدیران صداو سیمای مرکز همدان، گفت: با رایزنی‌های صورت‌گرفته استودیوی این سازمان برای ضبط آثار هنرمندان موسیقی استان بصورت رایگان در اختیار آنان نیز قرار خواهد گرفت.

رئیس انجمن موسیقی همدان در پایان تصریح کرد: لازمه موفقیت و به‌ثمرنشستن این همفکری و همکاری دستگاه‌ها و نهادها، مشارکت و استقبال همه هنرمندان و اهالی موسیقی استان با مجموعه است. لذا از همه هنرمندان و دوستان درخواست داریم که هرگونه نظر، پیشنهادی در این حوزه دارند را با ما در میان بگذارند.

منبع: خبرگزاری فارس، همدان

چاپ
>