X
با حضور میلاد درخشانی و کاوه آفاق

دومین روز نشست خبری گروه های موسیقی تلفیقی برگزار شد

پنجشنبه, 16 دی 1395

دومین نشست خبری جشنواره موسیقی فجر به میلاد درخشانی از بخش گروه‌های موسیقی تلفیقی اختصاص پیدا کرد.

در ابتدای این نشست خبری گفت: مدت‌ها بود در جشنواره فجر حضور نداشتم، سال گذشته هم دعوت به عمل آوردند اما شرایط محیا نبود در نتیجه امسال حضور پیدا کردم.

وی افزود: یکی از اتفاقات جالب این است که اجرای من درست در روز تولدم بوده و من روز ٢۵ دی ماه در سالن برج آزادی روی صحنه خواهم رفت.

او ادامه داد: در این اجرا ١٣ قطعه از آلبوم‌های “اشارات نظر”، چند قطعه بی‌کلام و چند کار از آلبوم جدیدم که سال آینده منتشر خواهد شد را اجرا خواهم کرد.

درخشانی اضافه کرد: اعضای گروهم افرادی هستند که کار خود در عرصه جدی موسیقی تازه شروع کردند اما پختگی لازم را دارند، در صورتی که دغدغه من همیشه این بود که نوازندگان این بخش از موسیقی کم بوده و همیشه در تمام اجراها یک سری نوازندگان ثابت همیشه در صحنه بوده و کمتر از تازه کارها بهره‌مند می‌شدند. اما در این اجرا به غیر از خودم و برادرم همگی نوازندگان در حال پرورش هستند.

این هنرمند درباره پرفورمنس قبلی خود نیز گفت: ایده این کار از جایی آمد که دیدیم دیگر سکوتی در زندگی ما وجود ندارد و خلوت ما با زنگ موبایل و مسیج و انواع صداها پر شده است.

وی افزود: البته این صداها دیگر اذیت‌کننده نیست و به امری روتین تبدیل شده، اما اگر بخواهیم خوب درباره آن فکر کنیم، دردآور است. من این کنسرت را به این دلیل برگزار می‌کنم که سکوت را به مخاطبان گوشزد کنم و از آن‌ها بخواهم فکر کنند که تا چه اندازه در زندگی خود سکوت و آرامش روحی و روانی دارند و می‌توانند با خود خلوت کنند. البته من کمتر کسی را می‌شناسم که این‌گونه باشد.

او تاکید کرد: در آن اجرا بداهه هم بخشی از اجرا بود اما در کنسرت جشنواره بداهه نخواهیم داشت.

این نوازنده به واژه تلفیقی اشاره کرد و گفت: این واژه خوبی نیست که برای این نوع از موسیقی به کار برده می‌شود چرا که همه اشخاص و اجراها در یک ژانر قرار نمی‌گیرند در نتیجه واژه تلفیقی را تغییر دهیم.

نشست خبری گروه کاوه آفاق در بخش تلفیقی سی‌ودومین جشنواره موسیقی فجر ظهر امروز ۱۵ دی‌ماه در تالار وحدت برگزار شد.

در ابتدای این نشست خبری کاوه آفاق گفت: برای این اجرا برنامه‌ریزی زیادی انجام دادیم و فکر می‌کنم با توجه به ارکستری که برای این کنسرت در نظر گرفتیم مخاطبان شاهد یک اجرای متفاوت از ما خواهند بود. قطعات “شال”، “بدرود”، “فلوکستین”، “همهمه” به همراه گچینی از آلبوم “با قرص‌ها می‌رقصد” آثاری هستند که ما با یک فضای جدید و در نظر گرفتن ظرفیت و آکوستیک سالن برج آزادی آنها را برای مخاطبان اجرا می‌کنیم.

وی افزود: در حال گردآوری آلبوم تازه‌ایی هستیم که به احتمال فراوان نام آن “شال” خواهد بود البته این در صورتی است که این نام مجوز بگیرد. برای آلبوم نخست نیز این نام را در نظر گرفته بودیم که به آن مجوز ندادند. این آلبوم تازه اکنون در مرحله میکس و مسترینگ قرار دارد.

این خواننده همچنین گفت: همه قبول داریم که سایت ایران کنسرت، قوی‌ترین سایت فروش بلیت موسیقی است و گروه‌هایی هم در جشنواره هستند که با وجود اینکه از ما قوی‌ترند اما بر خلاف ما بلیت کنسرت‌شان در این سایت عرض نشده و از طریق سایت دیگر به فروش می‌رسد. با این حال، باور کنید که این مسائل در حیطه اختیار ما نبوده است.

او درباره دستمزدهای جشنواره گفت: مبالغی که به خواننده‌ها پرداخت می‌شود قابل حساب نیست و به دلیل اینکه ما و گروه کاکوبند می‌خواستیم یک کار خوب اجرا کنیم برای همین این سالن را انتخاب کردیم. قطعا این سالن برای وزارت ارشاد هم درآمدی ندارد چه برسد برای ما و البته ما برای درآمدزایی به جشنواره نیامدیم چراکه اگر برای درآمد باشد کنسرت‌های خودمان را داریم.

آفاق در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره حمایت دولت از جشنواره‌ها گفت: ما هم می‌خواهیم که جشنواره‌ها خصوصی شوند. همه هنرمندان دوست دارند در جشنواره‌ها شرکت کنند، اما اینکه دست چه کسی باشد به آن‌ها ارتباط ندارد. ما باید در جشنواره‌ها شرکت کنیم تا دیده شویم.

آرمان مهربان رهبر ارکستر کاوه آفاق نیز گفت: بدون شک یکی از بهترین اجراها را در جشنواره خواهید دید چراکه همه چیز به بهترین شکل انجام شده برخلاف اتفاقی که در گروه‌های پاپ و راک کمتر دیده می‌شود.حضور در جشنواره موسیقی فجر بیشتر جنبه هنری و ارزشمند دارد تا اینکه درآمدزایی برای گروه داشته باشد و معتقدم یک گروه با شرکت در جشنواره در جامعه هنری کار خود را ثبت می‌کند و می‌تواند پیک هنری برای گروه باشد.

کنسرت میلاد درخشانی ٢۵ دی ماه ساعت ١٨:٣٠ و کاوه آفاق  روز جمعه ۲۴ دی ماه ساعت ۲۱:۳۰ در سالن برج آزادی برگزار خواهد شد.

 

چاپ
>