X
با اجرای آثاری از کاترینا هوفر، حسین علیزاده، رضا والی و بهزاد رنجبران

دوئت فیروزه نوائی و دایانا آداما برگزار می‌شود

سه شنبه, 7 اردیبهشت 1395

فیروزه نوائی (فلوت) و دایانا آداما (پیانو) در تالار رودکی پنج‌شنبه ۹ اردیبهشت، ساعت ۱۷ برگزار می‌شود.

به گزارش نای، در این اجرا قطعات «مرثیه برای فلوت و پیانو» از بهزاد رنجبران، «رؤیا» از حسین علیزاده، «دو برای دو» از کاترینا هوفر، و قطعه‌ای از رضا والی اجرا خواهد شد.

فیروزه نوائی، نوازنده‌ی فلوت در مورد این اجرا می‌گوید: «در این اجرا از تمام سازهای خانواده‌ی فلوت مثل پیکولو، فلوت باس، آلتو و معمولی استفاده می‌کنم. در اجرای قطعه‌ی رضا والی که در آواز دشتی، گوشه‌ی دیلمان از ردیف استاد ابوالحسن صبا، نوشته شده، فلوت دو و سه را قبلاً ضبط کرده‌ام و فلوت یک را اجرا خواهم کرد. قطعه‌ی رضا والی تا به حال اجرا نشده و اولین‌بار است که اجرا می‌شود. از آنجا که این قطعه نت‌های سری و کرن دارد می‌بایست برای دقیق اجراکردن نت‌ها از لب و دمیدن کم و زیاد استفاده کنم. در اجرای قطعه‌ی خانم هوفر، قسمت اول را با فلوت آلتو و قسمت دوم را با فلوت باس می‌نوازم. قطعه‌ی رؤیا از حسین علیزاده، که سال‌ها پیش برای من و خواهرم نوشته بودند، را من برای فلوت و خانم آدانا برای پیانو تنظیم کرده‌اند.»

فیروزه نوائی، متولد ۱۳۳۳ در اهواز، پس از اتمام تحصیلات از دانشگاه موسیقی وین زیر نظر پروفسور هانس رِزنیچِک، مدرک کارشناسی ارشد را با رتبه‌ی ممتاز در سال ۱۳۵۷ اخذ نمود و موفق به دریافت جایزه‌ی ویژه‌ی وزارت فرهنگ و هنر کشور اتریش در همان سال شد. وی پس از اتمام تحصیلات خود به ایران بازگشت و به عنوان اولین بانوی فلوتیست با سمت فلوت اول وارد ارکستر سمفونیک تهران شد و به استخدام رسمی آنجا درآمد. هم‌زمان نوائی به عنوان استادیار در هنرستان عالی موسیقی و مدرسه‌ی ایران و آلمان به تدریس مشغول شد. در حال حاضر سرپرست «کر فلوت تهران» است و اجراهایی با این گروه داشته است.

 

چاپ
>