X

دوئت با طعم کلاسیک ایرانی

دوشنبه, 25 دی 1396

در سئانس دوم پنجمین شب از برگزاری جشنواره موسیقی فجر هادی منتظری نوازنده شناخته شده کمانچه و مسعود حبیبی نوازنده دف به اجرای یک دو نوازی پرداختند.

در ابتدای این اجرا هادی منتظری نوازنده کمانچه به تکنوازی کمانچه پرداخت. او نوازنده شناخته شده این ساز است و در نواختن به اصالت این ساز توجه خاصی دارد و با رعایت این اصالت ها آن را می نوازد. این هنرمند شاگردی زنده یاد محمدرضا لطفی استاد برجسته موسیقی ایرانی را هم در کارنامه هنری خود دارد.
در ادامه اجرا، بخش های دو نوازی و مرکب نوازی با حضور مسعود حبیبی اجرا شد. حبیبی هم از استادان باتجربه و شناخته شده عرصه دف نوازی است که از سال های پایانی دهه شصت با گروه عارف به آهنگسازی و سرپرستی پرویز مشکاتیان همکاری داشت و تا زمان درگذشت مشکاتیان با این گروه در کنسرت های داخل و خارج و نیز آلبوم هایی که منتشر کردند به عنوان نوازنده دف کار می‌کرد و پس از آن هم با خوانندگان بسیاری همکاری کرده است.
اجراهای این شب جشنواره کار خود را با ادای احترام به درگذشتگان حادثه کشتی سانجی و بازماندگان آنها آغاز کردند.
در ادامه اجراهای سی و سومین جشنواره موسیقی فجر در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران، روز دوشنبه گروه موسیقی «سادیو، سانتو و بینتا» از سنگال و سپس گروه موسیقی پرنیا با حضور علی جهاندار و حسین پرنیا به اجرای موسیقی می پردازند.
سی و سومین جشنواره موسیقی فجر از ۲۰ تا ۳۰ دی‌ماه در ۶ سالن شهر تهران برگزار می‌شود.

چاپ
>