X
با حضور معاون امورهنری

دهمین روز جشنواره ملی موسیقی جوان با میزبانی از موسیقی ترکمن و کتول برگزار شد

پنجشنبه, 17 مرداد 1398

به گزارش روابط عمومی سیزدهمین جشنواره موسیقی جوان، تالار رودکی در این روز از نوازندگان ترکمن و کتول در بخش های دوتار، آواز و دوتار، کمانچه و شمشاد میزبانی کرد و نفرات راه یافته به مرحله نهایی در مقابل هیأت داورانی متشکل از مجید تکه، ابراهیم جرجانی و آرازمحمد شیرمحمدلی در بخش موسیقی ترکمن و محمدرضا برزگر و سید احمد حسینی در بخش کتول قرار گرفتند و به اجرای قطعات خود پرداختند.

بر اساس این گزارش، جشنواره در بخش اول با حضور نوازندگان ترکمن در بخش دوتار فعالیت خود را آغاز کرد و در ابتدا در رده سنی الف آی سن بابایانی به روی صحنه رفت و قطعات خود را اجرا کرد. پس از او عارف جعفربای و حمید تکه از رده سنی ب و همچنین حامد پدری و اسحاق مصطفی ئی از رده سنی ج به نوبت به روی صحنه حاضر شدند.

سپس نوبت به بخش آواز و دوتار رسید و در ابتدا ایمان عطا از رده سنی الف مقابل هیأت داوران قرار گرفت و به اجرا پرداخت. پس از او ایوب کم از رده سنی ب و میثم شاعری از رده سنی ج قطعات خود را اجرا کردند.

پس از استراحتی کوتاه، نوبت به بخش کمانچه رسید و میثم شاعری و گل محمد کم از رده سنی ج به نوبت به روی صحنه حاضر شدند و به اجرای قطعات خود پرداختند.

بخش دوم دهمین روز جشنواره ملی موسیقی جوان به موسیقی کتول اختصاص داشت. در ابتدا و در بخش دوتار، احمدرضا برزگر، امیرحسین دیلم و نریمان علمشاهی از رده سنی الف به روی صحنه حاضر شدند و قطعات خود را اجرا کردند. سپس محمد ایمانی کتولی، حسین انصاری و سیدمحمدرضا حسینی از رده سنی ب و همچنین فاطمه اصفهانی نوده از رده سنی ج مقابل هیأت داوران قرار گرفتند و قطعات خود را اجرا کردند.

بخش آواز موسیقی کتول تنها دو شرکت کننده داشت و محمدامین ترابی از رده سنی الف و محمد لطفی کتولی از رده سنی ب به نغمه سرایی پرداختند.

بخش پایانی اجراهای این روز به ساز شمشاد اختصاص داشت و هستی فندرسکی از رده سنی الف تنها شرکت کننده این بخش بود.

حضور سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدرضا درویشی مشاور دبیر جشنواره در بخش موسیقی نواحی، احمد صدری دبیر جشنواره موسیقی نواحی ایران و حضور مادر و فرزندی دربخش موسیقی کتول بعنوان شرکت کننده و آوازخوانی محمدامین ترابی۶ ساله از نکات حاشیه‌ای دهمین روز جشنواره ملی موسیقی جوان بود.

شایلان بیک زاده از گنبدکاووس، آرمین آرازنیا و نوید آرازنیا از مراوه تپه غایبان روز دهم جشنواره  ملی موسیقی جوان بودند.

سیزدهمین دورۀ جشنوارۀ ملی موسیقی جوان با دبیری هومان اسعدی و با مشارکت اساتید موسیقی کشور توسط انجمن موسیقی ایران، با حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر موسیقی و با همکاری بنیاد رودکی از تاریخ ۵ مردادماه تا ۵ شهریورماه سال جاری در تالار رودکی تهران برگزار خواهد شد.

چاپ
>