X

حمیدرضا اردلان دبیر شانزدهمین دوره جشنواره موسیقی جوان شد

چهارشنبه, 11 خرداد 1401

به گزارش نای به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری، محمود سالاری در حکمی دکترحمیدرضا اردلان را به عنوان دبیر شانزدهمین جشنواره موسیقی جوان منصوب و در نشستی با حضور محمد اله‌یاری‌ مدیرکل دفتر موسیقی حکم دبیری را به اردلان اعطا کرد.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکم اردلان نوشته است:‌ نظر به سوابق علمی و تجربیات ارزنده هنری جناب‌عالی و به پیشنهاد مدیرکل محترم دفتر امور موسیقی، به موجب این حکم، به عنوان«دبیر شانزدهمین دوره جشنواره موسیقی جوان»منصوب می‌شوید.

امید است با استعانت از خداوند متعال،‌ بهره‌گیری ازظرفیت‌های استادان ارجمند موسیقی، بهره‌مندی از تجارب دوره‌های گذشته و دبیر ارجمند سابق این جشنواره، ضمن پیش‌بینی برنامه های تحول گرایانه برای این رویداد معتبر موسیقایی، در مسیر رشد و شناسایی جوانان مستعد و هنرمند و بالندگی موسیقی ایران عزیز، گام های مؤثری بردارید.

حمیدرضا اردلان مدرس دانشگاه، پژوهشگر و موسیقى شناس ضمن تألیف مجموعه هاى موسیقى نواحى ایران، مرشدان پرده خوان، مقالات هفت دوره نمایش هاى آیینى و سنتى، از سه دهه پیش مباحث نظرى در حوزه ماهیت موسیقى مقامى ایران را مطرح کرده است که مهمترین آنها نظریه تکرار، دور و زمان است.

اردلان ضمن مشارکت در برگزاری سمینارهاى علمى، طراحى رویدادهاى موسیقى و تئاتر، پرونده بخش موسیقى ثبت جهانى شهر سنندج بعنوان شهر خلاق موسیقى را براى سازمان یونسکو نگارش کرده و به همراه محمد رضا درویشى جزء طراحان جشنوار موسیقى نواحى در چند دوره آغازین بوده است.

همچنین وی تاکنون چندین دوره بعنوان مشاور دبیر جشنواره ملی موسیقی جوان و داور بخش موسیقی نواحی این جشنواره نیز حضور داشته است.

چاپ
>