X
مدیرکل دفتر موسیقی ارشاد خبر داد:

حمایت دفتر موسیقی از جوانان موزیسین / بودجه جشنواره جوان ضعیف نیست

سه شنبه, 23 شهریور 1395

فرزاد طالبی، مدیرکل دفتر موسیقی ارشاد، از حمایت این دفتر در معرفی جوانان موزیسین و هموار کردن فعالیت هنری‌شان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، فرزاد طالبی مدیرکل دفتر موسیقی ارشاد در خصوص جشنواره موسیقی گفت: برگزاری این جشنواره با داوری ‌بزرگان موسیقی در ایران آن هم در سطح ملی نشان‌دهنده‌ی اهمیت موضوع آموزش است. این جشنواره هدفش اساساً استعدادیابی است و حضور اساتید موسیقی به عنوان داوران جشنواره و ارتباطی که جوانان هنرمند با اساتید برقرار می‌کنند، آینده‌ی موسیقی جوانان را رقم می‌زند.

وی در ادامه گفت: امسال از سوی انجمن موسیقی ایران اقداماتی در جهت حمایت از برگزیدگان اعلام شده به طوری که قرار است آثار برگزیدگان جشنواره تولید و در سطح کشور منتشر شود که طبیعتاً دفتر موسیقی نیز از همین برنامه‌ها حمایت می‌کند.

مدیرکل دفتر موسیقی ارشاد با بیان اینکه بودجه جشنواره موسیقی جوان ضعیف نیست، اظهار داشت: انجمن موسیقی با چنین بودجه‌ای که از دفتر موسیقی می‌گیرد که به نظرم ضعیف هم نیست، می‌تواند بسیاری از اهداف جشنواره را تأمین کند، اما  برای توسعه‌ی جشنواره‌ی جوان علاوه بر افزایش بودجه، باید به برنامه‌های جدید و قابل اجرا فکر کرد، هرچند در شرایط فعلی با حمایت‌هایی که دفتر موسیقی ارشاد از جشنواره می‌کند، به بسیاری از اهداف خود رسیده است.

وی در مورد رویکرد جشنواره گفت: امسال جشنواره به نظرم همان مسیر مثبت خود را طی می‌کند و با تغییرات و تحولاتی که درآن صورت گرفته، مثل تغییر گروه‌ بندی سنی و تولید آثار نفرات برگزیده حتماً به توسعه و پیشرفت بیشتری خواهد رسید.

طالبی تصریح کرد: در این جشنواره باید جوانان در مسیر درست هدایت شوند و این مهم با حضور اساتید درجه اول موسیقی کشور به عنوان داوران جشنواره میسر شده است. به هر حال موسیقی، هنری متکی به خود است و نقطه مثبتش هم عدم اتکا آن به حمایت دولتی است.

مدیرکل دفتر موسیقی ارشاد در ادامه افزود: ما باید امکان عرضه‌ی موسیقی را فراهم کنیم و یکی از راه‌های آن پیدا کردن استعدادها و معرفی آن به جامعه است. همین معرفی و تقدیری که از جوانان برگزیده جشنواره به عمل می‌آید قطعاً در موفقیت‌شان در بازار موسیقی موثر است.

طالبی در مورد حمایت دفتر موسیقی از جوانان موزیسین اذعان داشت: دفتر موسیقی هم شرایط خوبی را برای جوانانی که به تازگی می‌خواهند وارد بازار موسیقی شوند فراهم کرده است، از جمله اینکه هر هنرمند جوان می‌تواند تا سه قطعه از آثارش را مستقیماً برای اخذ مجوز به دفتر موسیقی ارائه کند و نیازی به شرکت یا مؤسسه موسیقی برای آن نیست. انتشار همین سه قطعه این مزیت را ایجاد می‌کند که هر هنرمند جوان به جامعه مخاطبان موسیقی معرفی شود و درنهایت مؤسسات برای تولید آثار دیگر وی سرمایه‌گذاری کنند.

طالبی در خاتمه خاطر نشان کرد: جشنواره‌ی ملی موسیقی جوان یکی از بخش‌های مهم مسیری است که جوان هنرمند می‌تواند هنرش را به جامعه معرفی کند. البته کارهای انجام‌‌نشده در حوزه‌ی موسیقی زیاد است که امیدوارم بتوانیم این کارها را در دوره زمانی مناسب سامان دهیم به طوری که باید موانع احتمالی را از سر راه این هنر برداریم. من به آینده‌ی این جشنواره امید زیادی دارم، چرا که ترسیم‌کننده آینده‌ی موسیقی ایران است و امیدوارم هر سال بهتر از سال گذشته به راه خود ادامه دهد.

چاپ
>