X

حضور فلوتیست جوان ایرانی در مسابقه بین‌المللی یاماها

پنجشنبه, 19 بهمن 1396

نازنین سلطانى‌راد اولین فلوتیست جوان ایرانى است که از ایران به یک کنکور بین‌المللی راه یافته است.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، دکتر آذین موحد در مورد این مسابقه‌ی بین‌المللی گفت: این کنکور براى نوازندگان جوان سن ١۶ تا ٢١ سال برگزار مى‌شود که امسال به ساز فلوت اختصاص دارد. در مرحله‌ی اولِ این مسابقه ۴٨ نوازنده از کشورهاى منطقه‌ی خاورمیانه، آسیاى میانه و آفریقا شرکت کردند که ١٩ نفرشان از ایران بودند. پس از بررسى اجراهاى ارسال‌شده از بین این ۴٨ نفر، ۶ نفر به مرحله‌ی نهایى راه یافتند که یک نفر از انها به‌نام نازنین سلطانى‌راد از ایران است.

او در مورد این هنرمند جوان توضیح داد: نازنین سلطانى‌راد دیپلمه‌ی سال ١٣٩۵ هنرستان موسیقى دختران تحت نظر مریم گلزاریان است که در سال جارى پس از موفقیت در کنکور سراسرى وارد دانشگاه هنر شده است. ۵ نفر فینالیست دیگر ٣ نفر از کشور آفریقاى جنوبى و دو نفر از مصر هستند که در روز شنبه ٢١ بهمن در دُبى رقابت خواهند کرد.

موحد در پایان بیان داشت: نازنین سلطانى‌راد اولین فلوتیست جوان ایرانى است که از ایران به یک کنکور بین‌المللی راه یافته است. شرکت سُرنا به عنوان نماینده‌ی رسمى یاماها در ایران مسئولیت اجراى این طرح در ایران را دارد. سلطانى‌راد به همراه معلم خود، مریم گلزاریان و نماینده‌ی شرکت سُرنا براى شرکت در مرحله‌ی نهایى مسابقه که در روز شنبه ٢١ بهمن برگزار خواهد شد عازم کشور امارات و شهر دبى شده‌اند.

چاپ
>