X
اعلام جزییات آخرین پروژه «چند شب» در سال 97؛

تالار رودکی میزبان «چند شب دونوازی» می شود/ معرفی نوازندگان دوره دهم

شنبه, 8 دی 1397

آخرین برنامه از مجموعه کنسرت های «چند شب» در سال ۹۷ روزهای ۲۵ و ۲۶ دی ماه در قالب مجموعه برنامه های «چند شب دونوازی» میزبان علاقه مندان موسیقی ایرانی است .

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، افشین معصومی مدیر برگزاری مجموعه کنسرت های «چند شب» با اشاره به جزییات دهمین دوره این پروژه که به اجرای «چند شب دونوازی» اختصاص دارد، گفت: پروژه «چندشب دونوازى» نگاهى بر طراحى دونوازى براى دو ساز ملودیک ایرانى دارد. این برنامه طراحى و تنظیمى براى یک دونوازى ٢٠ دقیقه اى میان دو ساز است که به نوعی متفاوت از دیگر نوع هاى تکرارى خود است. در دونوازى هاى رایج شاهد همنشینى گاهاً بداهه و یا سوال و جوابى به مانند ساز و آواز هستیم . ولى در این چندشبِ پیش رو سعى داریم دونوازى هایى از پیش طراحى شده را براى مخاطبا ن جدى موسیقی ایرانى ارائه کنیم.
معصومی در معرفی هنرمندان مجموعه برنامه های «چند شب دو نوازی» بیان کرد: طبق برنامه ریزی های انجام گرفته مژگان حسینی نوازنده قانون، سپنتا حامدی نژاد نوازنده تار، عماد حنیفه نوازنده تار، پوریا فرجی نوازنده سنتور، پویان عطایی نوازنده سنتور، حمید خوانساری نوازنده عود، نوا سلیمانی نوازنده عود، حسین اینانلو نوازنده سه تار، مجید مولانیا نوازنده تار، صابر سوری نوازنده عود، مهرداد ناصحی نوازنده کمانچه و امین گلستانی نوازنده عود روزهای سه شنبه ۲۵ و چهارشنبه ۲۶ دی ماه به اجرای برنامه می پردازند.
وی افزود: این برنامه آخرین دور از این مجموعه کنسرت هاى چندشب است که در سال ٩٧ برگزار خواهد شد و امید داریم در سال ٩٨ شاهد انتشار آنچه تا کنون در این چندشب ها به صورت صوتى و حرفه اى ضبط شده، باشیم. به هر صورت مجموعه کنسرت هاى چندشب بیانگر رویکرد، بیان و اندیشه نسل چهارم موسیقى ایرانى است که در آن آثار بیش از ۱۱۴ هنرمند برگزیده موسیقی ایران طی ۲۸ شب اجرا ثبت و ضبط شده اند و بدون تردید می تواند مقایاس و میزانی برای آیندگان باشد. پروژه ای که به اعتقاد من فقط با همدلی نسل چهارم موسیقی صورت گرفت.
دهمین دوره مجموعه کنسرت های «چند شب» با عنوان «چند شب دو نوازی» به همت موسسه فرهنگی هنری «نغمه حصار» روزهای سه شنبه ۲۵ و چهارشنبه ۲۶ دی ماه در تالار رودکی تهران برگزار می شود و علاقه مندان از روز شنبه هشتم دی ماه می می توانند برای تهیه بلیت به سامانه «تیوال» مراجعه کنند.

چاپ
>