X

برگزاری پنجمین جشنوارۀ تخصصی گیتار در اهواز

شنبه, 7 دی 1398

رییس انجمن موسیقی استان خوزستان از برگزاری پنجمین جشنوارۀ تخصصی و رقابتی گیتار کلاسیک با عنوان «کارون» در این استان خبر داد.

به گزارش نای، فریدون وزیری، رییس انجمن موسیقی استان خوزستان در خصوص جشنوارۀ گیتارنوازی «کارون» گفت: پنجمین دورۀ این جشنواره امسال از چهاردهم تا شانزدهم اسفندماه با نام «کارون» برگزار خواهد شد؛ جشنواره‌ای که مؤسسۀ هنری صدای چهارفصل برگزار می‌کرد و امسال با همکاری انجمن موسیقی خوزستان برگزار خواهد شد. این جشنواره در چند بخش برگزار می‌شود: بخش رقابتی و بخش جنبی. این جشنواره در حقیقت جشنوارۀ تخصصی گیتار کلاسیک است که در آن کارگاه‌های آموزشی گیتارکلاسیک و اجرای کنسرت نیز خواهیم داشت.

وی در مورد فراخوان جشنواره توضیح داد: فراخوان جشنواره شهریور ماه منتشر شد و علاقمندان از دهم دی ماه تا پایان همین ماه برای ارسال آثار برای شرکت در این جشنواره زمان دارند. آثار در سایت جشنواره بارگزاری می‌شود و علاقمندان می‌توانند به‌صورت غیرحضوری ثبت نام کنند. جشنواره در دو مرحله برگزار می‌شود: در مرحلۀ اول آثار ارسالی بازبینی می‌شوند و تعدادی از شرکت‌کنندگان برای مرحلۀ بعدی یعنی اجرای صحنه‌ای انتخاب می‌شوند.

وزیری در مورد ردۀ سنی شرکت‌کنندگان گفت: شرکت‌کنندگان در چهار گروه سنی به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت: گروه کودک و نوجوان (زیر ۱۴ سال)، گروه الف (۱۵ تا ۱۸ سال)، گروه ب (۱۹ تا ۲۴ سال)، و گروه ج (۲۵ تا ۲۹ سال) خواهد بود. جایزۀ نفرات برتر یعنی اول و دوم و سوم کمک‌هزینۀ خرید گیتارکلاسیک به‌علاوۀ تندیس جشنواره خواهد بود.

او در خصوص داوران جشنواره اظهار داشت: داوران جشنواره در بخش رقابتی خانم گلفام خیام، و آقایان کیوان میرهادی، و شاهرخ رحیمی هستند. سه کنسرت هم در این رویداد برگزار خواهد شد، یکی کنسرت ارکستر گیتار کلاسیک چهار فصل، دوم، تکنوازی گیتارکلاسیک خانم گلفام خیام، و سوم تکنوازی گیتار فلامنکو با اجرای پژمان نور.

 

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت http://www.karoonmusicfestival.ir/ مراجعه کنند.

چاپ
>