X

برگزاری بزرگداشت استاد درویش‌رضا منظمی در خرم‌آباد

جمعه, 16 شهریور 1403

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از برگزاری بزرگداشت استاد «درویش‌رضا منظمی» در ۱۸ شهریورماه سال جاری در خرم‌آباد خبر داد.

به گزارش نای، اعظم روانشاد (مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان) از دیدار با رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران خبر داد و گفت: در این نشست توافقاتی برای برگزاری بزرگداشت موسیقی‌دان لرستانی استاد «درویش رضا منظمی» انجام شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: در این دیدار که در دفتر رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور انجام شد درباره برگزاری نکوداشت استاد «درویش‌رضا منظمی» نوازنده و مدرس کمانچه صاحب‌نام لرستانی بحث و تبادل نظر و حمایت این انجمن از برگزاری این نکوداشت اعلام شد.

روانشاد با اشاره به اینکه آیین بزرگداشت استاد «درویش‌رضا منظمی» در ۱۸ شهریورماه جاری در خرم‌آباد برگزار می‌شود، گفت: در این آیین آقای محمود شالویی رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و معاونین این انجمن نیز حضور خواهند داشت. همچنین سپاس‌نامه استاد منظمی در فصلنامه فرهنگی پژوهشی یافته نو، ویژه بزرگداشت استاد، با همکاری انجمن مفاخر منتشر خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه تجلیل از مفاخر، توجه و اهمیت قائل شدن برای علم، ادب، فرهنگ و هنر است، افزود: قدردانی از درویش‌رضا منظمی قدردانی از هنر لرستان است.

وی افزود: در برگزاری این بزرگداشت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، انجمن موسیقی استان، و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان همکاری خواهند داشت.

درویش‌رضا منظمى (نوازنده و مدرس کمانچه) در ۱۶ فروردین ۱۳۱۸ در الشتر متولد شد. از فعالیت‌های مهم منظمی به همکاری با محمدرضا لطفی در گروه شیدا و اجرای برنامه‌های متعددی با این گروه در رادیو و تلویزیون، جشن طوس و… می‌توان اشاره کرد. او در خرم‌آباد ضمن تدریس موسیقی و معلمی در دبیرستان‌ها کنسرت‌هایی نیز برگزار کرده است. منظمی در سال ۱۳۶۹، به دعوت دانشکده‌ هنرهاى زیبا براى تدریس به تهران آمد و از آن زمان به تدریس ردیف‏‌هاى میرزاعبدالله پرداخت و ضمن تدریس در دانشگاه، در بخش معاونت آموزش حوزه‌ی هنرى سازمان تبلیغات اسلامى نیز کمانچه و ردیف تدریس کرده و همزمان نیز مدرک کارشناسی ارشد خود را گرفته است.

از فعالیت‌های دیگر منظمی به عضویت در شورای عالی شعر و موسیقی صدا و سیما، عضویت در شورای قیمت‌گذاری مرکز موسیقی و سرود صدا و سیما و ریاست دانشکده‌ی هنرهای زیبا (برای مدتی کوتاه) می‌توان اشاره کرد. او همچنین به همراه گروه عارف (با سرپرستی پرویز مشکاتیان و خوانندگی علیرضا افتخاری) کنسرت‌های متعددی در شهرهای مختلف ایران و کشورهایی چون آلمان، سوئیس و فرانسه برگزار کرده است.

چاپ
>