X

برپایی نمایشگاه ساز در مشهد

دوشنبه, 25 آذر 1398

وحید مترجم از برپایی دور دوم نمایشگاه ساز در مشهد خبر داد.

به گزارش نای، وحید مترجم نوازنده و مدرس تار و سه‌تار و مسئول برگزاری نمایشگاه ساز در مشهد در مورد این نمایشگاه گفت: دور دوم نمایشگاه در حال برگزاری است. دور اول مرداد ماه امسال برگزار شد. نمایشگاه را با همکاری سازندگان بنام استان برگزار کردیم. کمبود سازهای نمایشگاه را از سازندگان و فروشندگان دیگر تأمین کردیم. این نمایشگاه با هزینۀ شخصی دایر شده و هیچ ارگانی در برپایی آن کمک نکرده است. دور اول بسیار خوب برگزار شد و بازدید هم خوب بود. این دوره شش نفر از سازسازان بنام خراسان شرکت کرده‌اند و نمایشگاه در نگارخانه سمرقند برگزار می‌شود.

او در مورد قیمت سازها گفت: قیمت سازها از سوی سازگرها تعیین شده است و کمبودهای دیگر نمایشگاه از قبیل کتاب و ادوات موسیقایی دیگر به‌صورت شخصی تهیه شده است. در دور اول بخش معرفی سازهای ایرانی را داشتیم که هر شب یک نوازنده به معرفی یک ساز می‌پرداخت. این دوره هم به معرفی سازگرها می‌پردازیم تا ارتباط هنرمندان با سازگرها بیشتر شود. این نمایشگاه کمک می‌کند تا سازنده‌های مشهد بیشتر از قبل به اهالی موسیقی منطقه معرفی شوند. حتا سازگرها با تبادل تجارب خود و مواد مصرفی‌شان در سازسازی کمک زیادی به یکدیگر می‌کنند. قطعاً پیشرفت فردی در گرو پیشرفت جمعی است.

مترجم در مورد سازسازها گفت: در این دوره اساتید علیرضا باقری، برادران صابری، خاتونی، کریمی، نجفیان، رسول‌پور شرکت کرده‌اند و اساتید موسیقی مشهد مثل آقای شاپور هدایتی، آقای توکل از اساتید خوشنویسی، رییس انجمن موسیقی ایران آقای ثابت‌نیا و دیگر هنرمندان مطرح مشهد از این نمایشگاه دیدن کرده‌اند. تقریباً هر شب نزدیک ۱۰۰ نفر بازدیدکننده داریم.

چاپ
>