بردیا صدرنوری کنسرت «مثنوی » را برگزار کرد / میزبانی در فرانسه با پیانوی ایرانی
دوشنبه, 11 بهمن 1400
به گزارش نای به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری «راد نو اندیش»، کنسرت پیانوی ایرانی «مثنوی» با هنرمندی بردیا صدرنوری آهنگساز و نوازنده موسیقی کشورمان با استقبال خوب مخاطبان ایران و خارجی در تالار «خانه انجمن ها – Maison des associations » شهر رِن کشور فرانسه برگزار شد.
در این کنسرت بردیا صدرنوری با پیانویی که کوک ایرانی شده بود به مرکب نوازی در دستگاه ها و مقام های ماهور، دشتی، سه گاه، همایون، چهارگاه، نوا و اصفهان پرداخت و بعد از استقبالی که تماشاگران از این شیوه نوازندگی به عمل آوردند، وی بار دیگر به اجرای نغماتی در مایه اصفهان پرداخت.
در حین اجرای برنامه نیز تصاویری برای قطعات مختلف کنسرت با هنرمندی پرهام عرب طراحی شده بود، که در زمان اجرای برنامه به تناوب قطعات تغییر می کرد.
برگزار کننده این کنسرت در توضیح تازه ترین اجرای زنده بردیا صدرنوری نوشته بود:
شنیدن نوای شرقی و موسیقی اصیل ایرانی از ساز جهانی پیانو، تجربه ای جذاب برای شنوندگان غیر ایرانی موسیقی است که از سوی انجمن گیلارت فرانسه در کنسرت پیانو بردیا صدرنوری تقدیم حضار می شود.
در اکثر اوقات، موسیقی ایرانی با سازهای ایرانی و بومی اجرا و شنیده شده است. اجرای موسیقی کلاسیک و سنتی و نیز فولکلور ایرانی و ارایه ظرایف و حالات آن با سازی مانند پیانو که صدای آن به گوش شنونده غیرایرانی آشناتر است از طرفی غنای موسیقی ایرانی و توانایی نوازنده آن را میرساند و از طرفی قابلیت پیانو به عنوان یک ساز جهانی و مادر سازها را بیش از پیش به نمایش می گذارد.
«مثنوی»، کنسرت بداهه نوازی پیانو بردیا صدرنوری پیانسیت ایرانی و نام آشنای موسیقی ایرانی است که سبک منحصر به فرد خود را در نوازندگی ملودی های ایرانی با پیانو دارد.
بداهه نوازی و خلق در لحظه ملودی های ناب ایرانی در کنار بازاجرای آزادانه ملودی ها در دو ژانر موسیقی کلاسیک و موسیقی فولکلوریک ایرانی، مدگردی (مرکب نوازی) در چارچوب سیستم های ۱۲ گانه موسیقی ایرانی و با کوک ناتامپره، تکنیک نوازندگی خاص او، از ویژگی های کنسرت ها و آلبوم های موسیقی بردیا صدرنوری است.
او با نوای پیانواش آرامش را به علاقه مندان موسیقی هدیه می دهد و آرامش موسیقی اش را حاصل نگاهش به زندگی می داند. زندگی که به اعتقاد او با تمام فراز و فرودها، تلخ و شیرینها، آمد و شدها و بود و نبودهایش، جریان دارد.»