X

بخش موسیقی کلاسیک ایرانی جشنوارۀ جوان پایان یافت

پنجشنبه, 16 شهریور 1396

با برگزاری بخش ویژۀ موسیقی دستگاهی (حفظ کل ردیف) در هشتمین روز از یازدهمین جشنوارۀ ملی موسیقیِ جوان، رقابت شرکت‌کنندگانِ جوان در سه ردۀ سنی الف، ب، و ج در یازدهمین دوره پایان یافت.

به گزارش روابط عمومی یازدهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان، در بخش موسیقی کلاسیک ایرانی نوازندگان سازهای تار، نی، سنتور، قانون، کمانچه، عود، تنبک، سه‌تار، و خوانندگان در این بخش در مقابل هیئت داوران مربوطه به رقابت با یکدیگر پرداختند.

لازم به ذکر است، در بخش موسیقی کلاسیک غربی تنها ساز فلوت برگزار شد و از امروز پنجشنبه ۱۶ شهریور تا شنبه ۱۸ شهریور جشنواره در بخش موسیقی کلاسیک غربی برگزار خواهد شد که در رده‌های مختلف سنی شرکت‌کنندگان به اجرای رپرتوار انتخابی خود می‌پردازند.

 در اولین روز از بخش موسیقی کلاسیک غربی رقابت میان نوازندگان سازهای ویُلن و ویولا، دومین روز سازهای گیتار، کلارینت، اُبوا، ترومپت، هُورن، و سومین روز سازهای پیانو و ویلنسل در سه ردۀ سنی الف، ب و ج برگزار می‌شود و این بخش نیز به پایان می‌رسد.

 گفتنی است از یکشنبه ۱۹ شهریور به مدت یک هفته بخش موسیقی نواحی ایران با حضور نوازندگان جوان اقوام مختلف ایران برگزار خواهد شد و روز پس از اتمام این بخش، مراسم اختتامیۀ یازدهمین دورۀ جشنوارۀ ملی موسیقی جوان در تالار وحدت، ساعت هشت شب برگزار خواهد شد. همچنین برندگان مرحلۀ نهایی رده‌های سنی مختلف در بخش‌های مختلف سازی اعلام خواهند شد.

یازدهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان به دبیری هومان اسعدی، با مشارکت گستردۀ استادان برجستۀ موسیقی کشور، و با حضور ۵۰۰ نوازنده و خوانندۀ جوان توسط انجمن موسیقی ایران، با حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر موسیقی و  همکاری بنیاد رودکی برگزار می‌شود.

 

چاپ
>