X
سیدمحمد میرزمانی از استاد پورتراب گفت

«با جان و دل تا آخرین لحظه‌ی عمرشان تلاش کردند»

پنجشنبه, 3 تیر 1395

به گزارش نای، سیدمحمد میرزمانی، آهنگساز و موسیقیدان و  مدیرکل اسبق دفتر موسیقی ضمن تسلیت به جامعه‌ی موسیقی از آشنایی خود با استاد گفت: «من در دوران تحصیلم در هنرستان این افتخار را داشتم که از هنرجویان ایشان باشم. باید بگویم تمامی هنرجویان و اساتید موسیقی، چه در زمینه‌ی موسیقی ایرانی و چه در زمینه‌ی موسیقی کلاسیک غربی همه از شاگردان ایشان بودند و همان‌طور که می‌بینید همه با نام نیک از ایشان یاد می‌کنند. من فقدان این استاد بزرگ را به تمامی هنرمندان تسلیت عرض می‌کنم.»

میرزمانی در مورد شخصیت مرحوم پورتراب گفت: «ایشان در کارشان نهایت دقت را داشتند. بدون تأخیر سر کلاس‌ها حاضر می‌شدند. انسان وقت‌شناسی بودند. نهایت استفاده را از زمان می‌بردند و در این راه با جان و دل تا آخرین لحظه‌ی عمرشان تلاش کردند.»

وی در پایان افزود: «نام پورتراب برای تمامی هنرجویان و علاقمندان رشته‌ی موسیقی به واسطه‌ی تألیف کتاب “تئوری موسیقی” و کتاب “تئوری موسیقی ایرانی” که با همکاری چند نفر از اساتید دیگر موسیقی نگاشتند نامی آشناست. این مرد در راه اعتلای هنر و آموزش و پرورش هنرمندان بسیار زحمت کشید و در تاریخ نام نیکی از خود به جا گذاشت. از خداوند منان برای آن استاد عزیز رحمت فراوان و برای اساتید عزیز موسیقی کشورمان طول عمر مسئلت دارم. یادش گرامی!»

چاپ
>