X

بازگشایی سالن‌های هنری در شهرهای زرد و آبی

یکشنبه, 21 دی 1399

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تشریح شرایط آغاز به کار سالن‌های هنری در شهرهای آبی و زرد، درباره میزبانی جشنواره‌های فیلم، تئاتر و موسیقی فجر از مردم، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش نای، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شنبه شب ۲۰ دی ماه در حاشیه برگزاری جایزه و مسابقه عکس «روایت سرباز» که در تالار وحدت تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه طی یک سالی که از شهادت سردار سلیمانی و یاران عزیزش می‌گذرد، آثار هنری متفاوتی در حوزه‌های مختلف تئاتر، سینما، هنرهای تجسمی و موسیقی تولید شده که همگی آن‌ها آثار قابل توجهی هستند. این در حالی است که ما در جشنواره‌های فجر امسال و همچنین برخی از تولیدات هنری، شاهد تولید آثار باکیفیتی هستیم که حتی در حوزه‌های مستند و فیلم داستانی بلند نیز قابل مشاهده خواهد بود.

وی ادامه داد: رابطه وجودی مردم ایران با حاج قاسم به گونه‌ای ارزشمند و محبت‌آمیز بود که در همین نمایشگاه عکس روایت سرباز شاهد تجلی آن هستیم و من از تمامی اعضای شورای سیاستگذاری این رویداد هنری و عکاسان رسانه‌ها قدردانی می‌کنم که در این رویداد حضور مؤثری داشتند.

بازگشایی سالن‌های هنری در شهرهای زرد و آبی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص نحوه بازگشایی تالارهای نمایشی تئاتر پس از بازگشایی برخی از سالن‌های سینمایی در کشور در روزهای کرونایی توضیح داد: ما برحسب طرح محدودیت هوشمند که براساس آن شهرها به وضعیت‌های قرمز، زرد، نارنجی و آبی تقسیم شدند و در چارچوب آن مشاغل هم طبقه‌بندی شدند، عمل کرده‌ایم و می‌کنیم. بر این مبنا سالن‌های اجرای تئاتر و موسیقی و همچنین سینماها نیز در وضعیت زرد و آبی برای مردم بازگشایی می‌شوند.

وی افزود: این یعنی امکان اجرای نمایش و اکران آثار سینمایی در شهرهای زرد و آبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و موارد مربوط به فاصله‌گذاری وجود دارد. ما قبل از این ایام هم نامه‌ای را هم به قرارگاه عملیاتی و کمیته بهداشت تقدیم کرده بودیم و دوستان هم در این زمینه جلساتی را برگزار کردند. در این راستا تقاضای ما این بود که سالن‌های تئاتر، موسیقی و نمایش سینما از گروه ۳ به گروه ۲ منتقل شوند.

صالحی ادامه داد: در این زمینه دوستان ما در معاونت امور هنری و همچنین سازمان سینمایی دو نوبت جلسه برگزار کرده و استدلال‌های خود را در این زمینه به دوستان قرارگاه عملیاتی و کمیته بهداشت بیان کردند. به هر حال آنچه که مشخص است اینکه در شهرهای زرد شرایط اجرای نمایش، موسیقی و اکران آثار سینمایی وجود دارد که در جلسه اخیری که تا دقایقی دیگر در آن حضور خواهم یافت به نتیجه مشخص می‌رسیم.

با شرایط امروز فیلم‌های فجر برای اصحاب رسانه اکران می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره برخی از ابهامات نحوه برگزاری جشنواره فیلم فجر هم افزود: طبیعتاً اگر شرایط نارنجی و قرمز باشد تصمیمات به گونه‌ای دیگر اتخاذ خواهد شد اما تا امروز مشخص شده که اهالی محترم رسانه در سالن‌های مربوط به خود همزمان با مجموعه هیئت داوران، آثار شرکت‌کننده در جشنواره فیلم فجر امسال را تماشا می‌کنند. این در حالی است که با توجه به مشکلات اکران فیلم‌های سینمایی به شکل آنلاین، از جمله قاچاق، هنوز امکان عرضه آنلاین فیلم‌های جشنواره وجود ندارد ولی آنچه مشخص است در حوزه اصحاب رسانه و مجموعه هیئت داوران ماجرا به همان شکلی خواهد بود که توضیح دادم.

صالحی در بخش پایانی صحبت‌های خود با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر فجر با حضور تماشاگران تاکید کرد: آنچه مشخص است به طور حتم در وضعیت زرد و آبی ما می‌توانیم درباره اجرای محدود نمایش‌ها و گروه‌های موسیقی گزینه‌های موجود را بررسی کنیم اما همه این موارد منوط به شرایط کشور در مواجهه با بیماری کرونا است.

 

منبع: خبرگزاری مهر

چاپ
>