X
در قالب جشنواره‌ی موسیقی صبا

اولین جلسه وُرکشاپ پیمان یزدانیان برگزار شد

سه شنبه, 3 اسفند 1395

در سومین روز از برگزاری جشنواره موسیقی صبا، در سالن فلاحت‌پور واقع در دانشکده سینماتئاتر، علاقه‌مندان و دانشجویان هنر در اولین جلسه وُرکشاپ پیمان یزدانیان شرکت کردند. این جلسه برخلاف اکثر جشنواره‌های نوپا، جمعیت خوبی را در برنامه‌های جانی جذب کرده است.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، پیمان یزدانیان، آهنگساز بنام کشور، که سابقه همکاری با کارگردانان شهیری چون عباس کیارستمی، کمال تبریزی، فرزاد موتمن و مسعود کیمیایی را در کارنامه کاری خود دارد، امروز در اولین جلسه از کارگاه سه جلسه‌ای خود در رابطه با موسیقی فیلم صحبت کرد و به نکاتی بیشتر پرداخت که به گفته‌ی خودش، در کمتر کتابی نوشته می‌شوند.

این آهنگساز برجسته در رابطه با نحوه ارتباط با اثر برای ساختن آهنگ مناسب، خاطرنشان کرد: حتماً باید از خصوصیات فکری کارگردانت و سلیقه وی با خبر باشی تا بتوانی موسیقی مناسب‌تری ارائه دهی.

وی در این جلسه از ورکشاپ اشاره‌ای به تأثیر فیلم بر مخاطب کرد و در این مورد به فیلم فروشنده اصغر فرهادی اشاره کرد و یادآور شد این فیلم سه روز از تمرکز مرا به خود اختصاص داده و واضح است که اینچنین فیلمی به دلیل تأثیرات عمیق موفق‌تر است.

یزدانیان در این ورکشاپ اشارات کوتاهی به شیطنت‌های سینمایی کرد و در این باره گفت: یا در مسیرشان جاری شو و یا راه خودت را برو…

وی در بین صحبت‌هایش به دو ویژگی سینما و حواشی آن که بسیار شاخص هستند و برق می‌زنند اشاره کرد: “شهرت و ثروت” و همچنین اشاره کرد که هر حرفه و شغل دیگری هم برای خودش نقاط ضعف و قدرت دارد و این اصلاً عجیب نیست.

آهنگساز فرش باد در مورد رابطه‌اش با فیلمسازی بیان کرد: فیلمسازی بسیار کار سخت و مشکلی است، البته که آهنگسازی هم سختی دارد ولی سختی اش درون خودش است در صورتی که یک فیلمساز در آن واحد باید به تمام جنبه‌های ساخت فیلمش از جمله آهنگسازی فکر کند.

ادامه صحبت‌های این آهنگساز بزرگ در روز سه‌شنبه سوم اسفندماه، ساعت ۱۰ صبح در سالن فلاحت پور برگزار خواهد شد و تا ساعت ۱۷ برپا خواهد ماند.

چاپ
>